جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

پنجمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری

شورای اسلامی شهر، دانشگاه فردوسی،  شهرداری مشهد و با همکاری سایر دانشگاه‌ها در نظر دارند به منظور بهره‌گیری از تجربیات و دانش روز در امور شهری، "پنجمین کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری" را در روزهای 4 و 5 اردیبهشت 1392 در شهر مقدس مشهد برگزار می نمابد

تمدید زمان ارسال چکیده مقالات همایش ملی جغرافیای انتخابات

ه اطلاع می­رساند با توجه به درخواست­های مکرر اساتید و دانشجویان نسبت به تمدید مهلت ارسال چکیده مقاله به همایش ملی جغرافیای انتخابات، مهلت این همایش برای ارسال چکیده مقاله تا 20 اسفند 1391تمدید شد.

 

دو روز مانده به آزمون دکتری 92

سومین آزمون دکتری جمعه برگزار می‌شود/ تغییر ترتیب برگزاری آزمون‌ها

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشی
100-489.jpg

سومین آزمون نیمه‌متمرکز دکتری با رقابت 217 هزار و 827 در 9 گروه آموزشی و 286 کد رشته امتحانی در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز جمعه 18 اسفند ماه برگزار می‌شود.

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تا ساعت 24 فردا پنجشنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: تا کنون 150 هزار و 321 داوطلب معادل 69 درصد نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کرده‌اند.

وی افزود: به داوطلبان توصیه می‌شود تا هر چه سریعتر نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند تا در صورت مغایرت در بندهای جنس و معلولیت بتوانند برای اصلاح آن به باجه‌های حوزه رفع نقص مراجعه کنند.

آمار داوطلبان دکتری به تفکیک جنسیت

وی با اشاره به برگزاری آزمون دکتری 92 با شرکت 217 هزار و 827 داوطلب روز جمعه 18 اسفند ماه، گفت: از این تعداد 89 هزار و 678 داوطلب یعنی 41.17 درصد زن و 128 هزار و 149 داوطلب یعنی 58.83 درصد داوطلبان مرد هستند.

امکان افزایش ظرفیت پذیرش

خدایی در خصوص ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون، اظهارکرد: ظرفیت پذیرش امسال هنوز مشخص نیست، چرا که دانشگاه‌ها تا 20 اسفند ماه مهلت دارند تا ظرفیت‌های خود را اعلام کنند، البته پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت پذیرش امسال افزایش خواهد داشت.

وی در خصوص روند اجرایی آزمون و تغییر ترتیب برگزاری آزمون دکتری، گفت: در این دوره آزمون، آزمون‌های استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در نوبت صبح و آزمون زبان در نوبت عصر برگزار می‌شود، این در حالیست که در گذشته آزمون زبان و استعداد تحصیلی در یک نوبت برگزار می‌شد.

نحوه نمره‌دهی به سوالات

رییس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی منظور می‌شود، اظهارکرد: بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، چرا که به سوال‌های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها، اشتباه محسوب می‌شود و به آن سوال یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

خدایی با تاکید بر اینکه آزمون زبان نمره منفی ندارد، خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبی پاسخ غلط به سوالات آزمون زبان دهد، برای این سوالات نمره منفی منظور نمی‌شود.

تاثیر برابر آزمون کتبی و مصاحبه دوره دکتری

وی با اشاره به نحوه گزینش داوطلبان آزمون دکتری، اظهار کرد:‌ امسال با اعمال تغییر در میزان تاثیر مرحله مصاحبه و آزمون دکتری، نمرات هریک از این مراحل به میزان 50 درصد در پذیرش داوطلبان تاثیر خواهد داشت.

تقویم اعلام نتایج و انتخاب رشته آزمون دکتری

وی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در دهه دوم فروردین ماه، گفت: مجازین به انتخاب رشته از 20 تا 24 فروردین ماه 92 برای انجام انتخاب رشته اینترنتی مهلت دارند.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه در نیمه دوم اردیبهشت ماه به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود، از تدوین شیوه‌نامه مصاحبه برای دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: دراین شیوه‌نامه محورهای اصلی مشخص شده است که همزمان با اعلام اسامی معرفی‌شدگان به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.

فرهنگ فرایند برنامه ریزی کاربری زمین

مولف: دکتر فرانک سیف الدینی 
ناشر: آییژ
سال انتشار: 1391

کتاب حاضر تلاشی در جهت معرفی مبانی طراحی منظر شهری می باشد با این امید که نقطه شروعی برای معرفی مباحث بنیادی در زمینه برنامه ریز
مولف: دکتر فرانک سیف الدینی 

: همایش عملی سراسری دانشجویی جغرافیا و توسعه محلی


 
 
                     
 
 
 
                     
  پنجمین همایش عملی سراسری دانشجویی جغرافیا با عنوان جغرافیا و توسعه محلی در روز چهارشنبه 18اردیبهشت ماه 1392  برگزار می گردد
 
همزمان با این همایش، مراسم اهداء سومین دوره جایزه دکتر گنجی و تقدیر از تنی چند از پیشکسوتان جغرافیا برگزار خواهد شد.
  نحوه ارسال مقالات:
مقالات فقط از طریق همین سایت به همایش ارسال شود. مقالات خود را از قسمت ثبت نام در همایش یا از  طریق این  لینک  http://www.igscut.ir/hamayesh  به سایت همایش ارسال نمایید(در هنگام ثبت مقالات شماره تلفن را بدون عدد صفر کد وارد نمایید برای مثال وارد شود 2166477477 یا 9123050. همچینین کد پستی الزامی است). پس از ثبت مقاله شما در سیستم برای شما ایمیلی حاوی ازاطلاعات مقاله شما ارسال خواهد شد.
 
                                                                                            
شرکت در سومین دوره جایزه دکتر گنجی
کلیه فارغ­التحصیلان عزیزی که تمایل دارند برای کسب جایزه در دومین دوره جایزه دکتر گنجی شرکت کنندفرم مربوط به شرکت در این رقابت علمی را دانلود کرده و سپس به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز (بر اساس معیارهای ذکرشده در فرم ارزیابی پیوست)، حداکثر تا تاریخ اول اردیبهشت ماه 1392 صرفاً به پست الکترونیکی دبیرخانه همایش ارسال نمایند.(igscut@gmail.com)
توجه: لطفا به مندرجات ذیل فرم پیوست کاملا توجه فرمایید
  توجه
 مقالات خود را از طریق ایمیل های همایش ارسال نفرمایید. به مقالاتی که غیر از سایت ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
 
جهت آگاهی از شرایط ارسال مقالات به صفحه مقالات  یا به لینک زیر http://www.igscut.ir/igscut/index.php?action=page_display&PageID=17 سایت مراجعه شود.
 
مهلت ارسال مقالات تا 20فروردین ماه 1392می باشد. (تاریخ اعلام شده تمدید نخواهد شد)
 
 
دانشجویان جهت آگاهی از محورهای همایش می توانند این محورها را از لینک زیر دریافت نمایند. مقالاتی که در راستای محورهای همایش باشد در اولویت خواهند بود.
 
 
 
 
 
                                                                                    سیدعلی بدری
                                                                                   دبیر همایش
 
 
 
آدرس دبیرخانه: تهران، خیابان وصال شیرازی، نبش آذین، ساختمان ش. 2 دانشکده جغرافیا، طبقه سوم
E-mail: igscut@gmail.com 

معیارهای طراحی پوستر

نحوه ارسال مقالات (اینجا کلیک کنید)
 
 

نکوداشت استاد فرهیخته جغرافیا جناب آقای دکتر محمد تقی رهنمایی

خانه انیشمندان علوم انسانی و انجمن گردشگری با همکاری خانه جغرافیا برگزار می کند:

نکوداشت استاد فرهیخته جغرافیا جناب آقای دکتر محمد تقی رهنمایی را به پاس تقدیر از تلاشهای علمی ایشان در حوزه گردشگری و جغرافیا برگزار می نماید. از همه علاقه مندان و دوستداران این استاد عزیز دعوت می شود در این مراسم حضور به هم رسانند.

زمان: دوشنبه مورخ21/12/91 ساعت 15 تا 20 مکان : خیابان نجات اللهی نبش خیابان ورشو خانه اندیشمندان علوم انسانی -- جامعه جغرافیدانان پیشرفت وعدالت ایران