جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

استخدام افراد مجرد به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و معلمان مدارس را از پنج سال دیگر ممنوع می‌کند.


کمیسیون فرهنگی مجلس ایران طرحی را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی، استخدام افراد مجرد به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و معلمان مدارس را از پنج سال دیگر ممنوع می‌کند.
به گزارش وب سایت مجلس ایران، «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» یکی از دستورکارهای جلسات علنی مجلس از یکشنبه ۶ مهر تا چهارشنبه ۹ مهر ماه اعلام شده‌است.
براساس این طرح که ۳۱ فروردین به تصویب کمیسیون فرهنگی مجلس رسیده، پنج سال پس از تاریخ لازم اجرا شدن این قانون، جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی و معلمان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی ممنوع است.
در این طرح تصریح شده که تنها درصورت نبودن متقاضی متاهل واجد شرایط، با تائید بالاترین مقام دستگاه، استخدام افراد مجرد بلامانع است.

استانداز: دنبال خودگردان کردن استان تهران هستیم

استانداز: دنبال خودگردان کردن استان تهران هستیم

تهران بزرگ -ایرنا - استاندار تهران گفت: دنبال آن هستیم که استان تهران بتواند با جذب سرمایه های بخش خصوصی خود را اداره کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'سید حسین هاشمی' عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد اجرایی سفر استان تهران در محل موزه ملی فرش اظهار کرد: خودگردانی استان تهران را با همراهی و همدلی همه مسوولان استانی اجرایی خواهیم کرد، به گونه ای که با منابعی که به دست می آید به استان های دیگر نیز کمک خواهیم کرد .

وی با تاکید بر حمایت از بخش گردشگری در استانداری تهران اظهارکرد: اگر سرمایه گذاری از دستگاههای اجرایی استان گلایه داشته باشد آنقدر مدیر آن را تعویض می کنیم تا فردی مسلط به کار سکان امور را بدست گیرد .

هاشمی با بیان این مطلب که هیچ محدودیتی برای جذب سرمایه گذار در استان تهران قائل نیستیم، بیان داشت: گردشگری امکانی با کمترین هزینه و بیشترین سود را به همراه دارد .

استاندار تهران با اشاره به تنوع آب و هوایی کشور اظهار داشت: ایران یک کشور استثنایی است که همه چیز دارد و جنوب تا شمال، شرق تا غرب ایران برای گردشگران خارجی جذابیت دارد .

هاشمی، دشت لار و فیروزکوه استان تهران را از جاذبه های گردشگری این استان برشمرد و عنوان کرد: زیبایی های طبیعت ایران ثروت ملی است که باید قدر آن دانسته شود.

استاندار تهران با بیان این مطلب که تهران در جایگاه گردشگری خود قرار نگرفته است، افزود: مردم استان تهران هنوز بسیاری از اماکن گردشگری این استان را نمی شناسند واین نشان از ضعف در اطلاع رسانی است .

استاندار تهران با بیان اینکه تهران به عنوان هاب منطقه (منطقه پرتردد)مطرح شده است، اظهار کرد: این در حالی است که خود تهران آثار فراوانی برای جذب گردشگری دارد و می طلبد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به معرفی این جاذبه ها اهتمام داشته باشد .

هاشمی با بیان این مطلب که جانمایی در استان تهران برای احداث مراکز تفریحی دیده شده، عنوان کرد: بخش عمده این مراکز در شرق تهران احداث خواهد شد و درصد کمی به سمت غرب تهران هدایت شده است .

استاندار تهران گفت: اگر بخواهیم برای هر 10 هزار نفر یک مرکز تفریحی ایجاد کنیم، نیاز به یک هزار و300 مرکز تفریحی داریم که بخش خصوصی نیاز است برای ساخت آنها پیش قدم شود .