جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

استقبال یزدی ها از 130 گردشگر خارجی

این گردشگران که از اتباع کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، سنگاپور و سوییس بودند ابتدا از دخمه و آتشکده زرتشتیان در شهر یزد دیدن کردند.
قطار گردشگران خارجی با 130 نفر روز چهارشنبه وارد ایستگاه یزد شد و مورد استقال شهروندان یزدی قرار گرفت.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این باره به ایرنا گفت: این گردشگران با استقبال گروه موسیقی محلی شهرستان خاتم در ایستگاه راه آهن و پذیرایی با شیرینی های محلی از جاذبه های تاریخی و آثار باستانی یزد دیدن کردند.

'مصطفی فاطمی' افزود: این گردشگران که از اتباع کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، سنگاپور و سوییس بودند ابتدا از دخمه و آتشکده زرتشتیان در شهر یزد دیدن کردند.

وی اظهار کرد: این گردشگران در قالب دو اکیپ همچنین از موزه آب، بنای تاریخی امیر چخماق، مسجد جامع و محله تاریخی فهادان یزد دیدن کردند.

این مسوول خاطرنشان کرد: طبق برنامه، گروه دیگری از این گردشگران پنجشنبه هفته آینده 17 مهر از طریق راه آهن وارد یزد شده و از بناها و َآثار تاریخی دیدن خواهند کرد.

فاطمی، بابیان اینکه قرار است تا پایان سال 6 گروه گردشگر اروپایی از طریق قطار وارد کشور و شهر یزد شوند، خاطرنشان کرد: اینگونه گردشگری در کشورهای اروپایی و آمریکایی رواج دارد ولی در خاورمیانه و جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار است.

این مسوول اظهار امیدواری کرد؛ حال که استانهای اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث گردشگری در مرکز ایران پکیچ کاملی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده اند، شایسته است مسوولان در اتصال ریلی این سه استان سرعت عمل داشته باشند تا شاهد رشد اینگونه گردشگری باشیم.

وی تاکید کرد: باتوجه به ارزان قیمت بودن این نوع گردشگری می طلبد که برنامه ریزان و مسوولان ذیربط این بخش با ایجاد جاذبه های بین راهی و تکمیل زیر ساختهای ریلی و هوایی اهتمام جدی داشته باشند.

این گردشگران عصر چهارشنبه یزد را به مقصد اصفهان ترک کردند