جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از منطقه بندی جدید دانشگاه های سراسر کشور خبر داد

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از منطقه بندی جدید دانشگاه های سراسر کشور خبر داد

دکتر محمدحسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از منطقه بندی جدید دانشگاه های سراسر کشور خبر داد و گفت: در این تقسیم بندی 10 منطقه در کشور وجود خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر امید در سومین کارگاه تخصصی آشنایی با روال های مقاوم سازی ساختمان های دانشگاه های کشور با اعلام این خبر اظهار داشت: در منطقه بندی جدید دانشگاه ها به دبیران و شورای مناطق، اختیارات و امکانات بیشتری می دهیم تا انگیزه بیشتری بین آنان به وجود آید و در ازای آن مسئولیت های بیشتری نیز از آنان خواهیم خواست.
وی افزود: امید است در برنامه ششم توسعه بتوانیم حکمی را از برنامه داشته باشیم که حداقل بخشی از ساختمان های میراثی و با ارزش در دانشگاه ها را مقاوم سازی کنیم.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به زلزله بم اشاره کرد و گفت: در واقعه بم نزدیک به 500 نفر از دانشجویان جان خود را از دست دادند و پس از این زنگ خطر، بحث نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی خوابگاه ها مطرح شد که در ابتدا در دوره ای به این امر پرداخته شد ولی پس از مدتی متوقف شد و هم اکنون اگر اتفاقی در تهران بیفتد کمتر از یک سوم خوابگاه های شهر تهران در مقابل زلزله مقاوم هستند.
دکتر امید با اشاره به دیدگاه متفاوت مجلس شورای اسلامی و دولت به آموزش و پرورش و آموزش عالی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش بحث گستره آن مطرح است و شاید این نگاه به صورت سنتی باقی مانده است ولی هم اکنون 13 میلیون دانش آموز و 5 میلیون دانشجو در سراسر کشور داریم و نسبت تعداد دانشجویان به تعداد دانش آموزان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و امیدوارم این نگاه و باوری که همکاران آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی و دولت ایجاد کردند و قدم های خوبی که برداشته اند و بیش از دو سوم مدارس کشور مقاوم سازی شده اند در آموزش عالی نیز اتفاق بیفتد.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با اشاره به اینکه سالی هزار میلیارد تومان از سوی خیرین به آموزش و پرورش کمک می شود و این امر کمک بزرگی برای این مجموعه است تصریح کرد:  ورود خیرین به آموزش عالی نیز بسیار چشمگیر بوده است و 170 هزار مترمربع پروژه توسط خیرین در مرحله بهره برداری قرار دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 3 میلیون مترمربع پروژه در آموزش عالی در دست ساخت است افزود: امیدواریم ساختمان های ساخته شده، از نظر طراحی و اجرا، استفاده از انرژی های نو و مقاوم سازی،  ساختمان هایی سبز باشند.
دکتر امید در خاتمه خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم سرانه فضاهای آموزشی، پژوهشی و خدمات رفاهی را به بالای 20 متر مربع برسانیم و اگر چنین مسیری را طی کنیم شاید در برنامه ششم توسعه بتوانیم حجم قابل ملاحظه ای از ساختمان های جدید را در آموزش عالی کشور بنا کنیم.
گفتنی است شرکت کنندگان در پایان این نشست از آزمایشگاه های مهندسی سازه، مهندسی ژئوتکنیک و شبکه ملی لرزه نگاری باند پهن پژوهشگاه بین المللی ز لزله شناسی و مهندسی زلزله بازدید کردند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد