جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

معاون پژوهش و فناوری وزات علوم از سفروزیر علوم ژاپن به ایران خبر داد

معاون پژوهش و فناوری وزات علوم از سفروزیر علوم ژاپن به ایران خبر داد
دکتروحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حضور وزیر آموزش، علوم، فناوری، ورزش و فرهنگ ژاپن دراجلاس آتی وزرای علوم و فناوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (NAM) که در پایان امسال در جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی وزارت علوم برگزار می شود ، خبر داد .
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر احمدی که اخیرا از سفر به ژاپن بازگشته است در مورد نتایج این سفرگفت: در ملاقات با «شیمو مورا» وزیر آموزش، علوم، فناوری، ورزش و فرهنگ ژاپن در جریان یازدهمین اجلاس علم و فناوری در جامعه که در توکیو برگزار شد، دستاوردهای علمی کشورمان در حوزه دانشگاه، پژوهشگاه، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ارائه شد.
 دکتراحمدی افزود: همچنین در این دیدار از وزیر علوم ژاپن برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران در اسفندماه 1393 همزمان با میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از وزرای علوم و فناوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (NAM) دعوت شد.
دکتر احمدی در ادامه گفت: وزیر علوم ژاپن ضمن قبول دعوت بازدید از ایران درخواست کرد تا «برنامه های اجرایی همکاری علمی» که قبلا تهیه و به تائید دو طرف رسیده است، در جریان سفر به ایران به امضای وزرای علوم ایران و ژاپن برسد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به موقعیت بالای ژاپن از لحاظ سطح علمی فناوری و پژوهش و اهمیت ایران در منطقه از لحاظ استراتژیک، ژئوپولیتیک و علمی گفت: تلاش داریم که در دیدار وزیر علوم ژاپن از ایران در حوزه های مختلف از قبیل تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، انتقال تجربیات در زمینه کارهای تحقیقاتی و فناوری و نیز در حوزه پارک ها و در زمینه انتقال شرکت های فعال در حوزه های مختلف فناوری همکاری کنیم.
دکتراحمدی خاطر نشان کرد : در حاشیه دیدار با وزیر علوم ژاپن نشست هایی با روسای دانشگاه های بزرگ این کشور مانند دانشگاه های ناگویا، توکیو، آژانس علوم و تکنولوژی ژاپن برگزار شد و همگی آنها برای همکاری های متقابل در حوزه های تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک، برگزاری کارگاه های علمی، انتقال تجربیات، برگزاری دوره های دکتری مشترک و تدوین برنامه همکاری جامع آموزش و پژوهشی اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: همچنین در این نشست ها راه های ایجاد توسعه همکاری فی ما بین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد همکاری در قالب قراردادی در جریان سفر وزیر علوم و فناوری ژاپن به ایران امضا شود.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ابراز امیدواری کرد: به همین منظور به وزیر علوم ژاپن پیشنهاد دادیم تا به همراه ایشان برای دیدار از ایران تعدادی از روسای بزرگ دانشگاه های این کشور نیز حضور داشته باشند تا بتوانیم تفاهم نامه هایی را در زمینه های علمی- پژوهشی منعقد کنیم.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد