جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

قول مساعد معاون رئیس جمهور برای انتقال آب به دریاچه پریشان

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان فارس از قول مساعد معاون برنامه ریزی رئیس جمهور برای انتقال بین حوزه آب به دریاچه پریشان در کازرون خبرداد. حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در جریان سفر به شیراز روز پنجشنبه با بالگرد از برخی دریاچه های استان فارس بازدید کرد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان فارس از قول مساعد معاون برنامه ریزی رئیس جمهور برای انتقال بین حوزه آب به دریاچه پریشان در کازرون خبرداد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در جریان سفر به شیراز روز پنجشنبه با بالگرد از برخی دریاچه های استان فارس بازدید کرد.

وی گفت: نوبخت در این بازدید با استفاده از بالگرد از دریاچه های مهارلو، بختگان و طشک بازدید به عمل آمد و در این بازدید میدانی شرایط دریاچه های استان به خوبی تشریح شد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان فارس عنوان کرد: در جریان این بازدید استاندار فارس، معاون عمرانی استاندار، رئیس جهاد کشاورزی استان و برهی دیگر  مسئولان نیز حضور داشتند.

ابراهیمی گفت: در انتها نیز درخواستهای خود را برای انتقال بین حوزه ای آب به دریاچه پریشان در شهرستان کازرون برای امسال مطرح کردیم که معاون رئیس جمهور نیز قول مساعد برای انجام این اقدامات اعلام کرد.

تشکر از وزیر برای لغو توسعه حرم شاهچراغ


تشکر از وزیر برای لغو توسعه حرم شاهچراغ

سه رئیس دانشکده معماری در نامه ای به دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از وی برای لغو مصوبه طرح توسعه حرم احمد بن موسی (ع) شاهچراغ قدردانی کردند.

سه رئیس دانشکده معماری در نامه ای به دکتر عباس آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی از وی برای لغو مصوبه طرح توسعه حرم احمد بن موسی (ع) شاهچراغ قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، 14 مهرماه امسال معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری وشهرسازی در نامه ای به استاندار و رییس شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان فارس اعلام کرد که شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به دنبال ارایه ی گزارش درباره ی اقدامات صورت گرفته در بخشی از بافت تاریخی شهر شیراز، مصوبه ششم دی ماه 1389 که درباره طرح توسعه حرم حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ بود را لغو کرد.

این اقدام به دنبال ارائه نشدن نقشه ها و اسناد تکمیلی آن مصوبه و نبود نقشه های ملاک عمل مصوب و همچنین مغایرت بند شش مصوبه مذکور با ضوابط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده است.

در این نامه آمده است: «چنانچه استحضار دارید بافت های تاریخی دوران اسلامی کشور در وضعیتی اضطراری قرار دارند و در چند دهه گذشته دستخوش تحولاتی در ساختار اجتماعی، فرهنگی و کالبدی داشتند و نتیجه آن انهدام بخش اعظمی از این ثروت فرهنگی بوده است که در جای جای آن آثار اعتقادی مردمان مسلمان این سرزمین قابل لمس است.

آخرین شواهد دال بر این تفکر تخریبی را در بافت تاریخی شیراز شاهد بودیم. در این راستا اقدام سنجیده و عالمانه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور درباره ی بافت قدیم شیراز و حمایت از بناهای ارزشمند آن را گامی مثبت در جهت حفاظت از این ثروت های فرهنگی می دانیم.

بدین وسیله از این اقدام شایسته تشکر و قدردانی می کنیم.

امیدواریم که در مورد سایر بافت های تاریخی که چنین اقداماتی که مقدمه بر تامل و تعمق عالمانه برای راهکارهای سنجیده می باشد، صورت گیرد و ان شاء الله با تقویت شوراهای تخصصی تمام طرح ها سیری کارشناسانه را طی کنند.»

به گزارش ایسنا این نامه به امضای « شاهین حیدری »، رئیس دانشکده معماری دانشگاه تهران ، «احمد اخلاصی»، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت و «اکبر حاج ابراهیم زرگر»، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی رسیده است.