جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

استفاده از اسکلت معلم سابق برای درس علوم!(عکس)


در مدرسه روستای پوچنی موسننی رومانی ، از اسکلت الکساندرو گریگور پوپسکو معلم سابق این روستا که پنجاه سال پیش فوت شده است، به جای ماکت اسکلت انسان برای آموزش درس علوم استفاده می شود.
در مدرسه ای در رومانی دانش آموزان از اسکلت معلم سابق روستا به جای ماکت آموزشی استفاده می کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مدرسه روستای پوچنی موسننی رومانی ، از اسکلت الکساندرو گریگور پوپسکو معلم سابق این روستا که پنجاه سال پیش فوت شده است، به جای ماکت اسکلت انسان برای آموزش درس علوم استفاده می شود. هم اکنون اسکلت معلم سابق روستا در همان کلاسی که او درس می داده ، نگهداری می شود.

دانش آموزان با استفاده از این اسکلت واقعی، درباره ساختار بدن انسان و اسکلت بندی آن آموزش می بینند. دانش آموزان و معلمان مدرسه خود را مدیون زحمات پوپسکو می دانند که حتی وصیت کرده بود بعد از مرگش از اسکلتش برای آموزش به دانش آموزان استفاده شود. البته هیچ عکسی از این معلم موجود نیست. او زمانی که زنده بود برای کودکان آهنگ می ساخت و به کشاورزان کمک می کرد تا وامهای کم بهره دریافت کنند. این روستا در شصت کیلومتری شمال بخارست واقع است.
اسکلت معلم سابق برای درس علوم!(عکس)

روزی که عکس گرفتن با زباله برای شهروندان افتخار شد + عکس


به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی گروه کوهنوردی آزادگان سحرگاه روز جمعه سی ام آبان ماه سومین سال از دهه‌ی 90 با همت و میزبانی گروه کوهنوردی آزادگان و همکاری کارگروه دیده بان کوهستان هیئت کوهنوردی، اداره حفاظت محیط زیست ، مؤسسه طبیعت و سلامت ، گروههای کوهنوردی مهرگان ، پویا و سایر گروههای کوهنوردی ، دوچرخه سواری و انجمنهای طبیعت دوست شهرستان کازرون پارک کوهستانی تنگ تیکاب شاهد سیل پرشور مردمی بود که به عشق ایجاد طبیعتی پاک برای زندگی زیبا گرد هم آمده بودند و با کیسه های پلاستیکی در دست اقدام به برنامه ی پاک سازی محیط نمودند. این برنامه ی زیبای محیط زیستی در حدود ساعت 6:30 صبح در خنکایی صبح گاهی با صحبت های آقایان قدرت اله یدالهی ریاست محترم هیات کوهنوردی و مهندس جمال خداپرست رئیس اداره محیط زیست آغاز و بعد از اعلام برنامه و پذیرایی مختصر از همشهریان محترم و مشخص نمودن مسیر پاکسازی که از شرق تا غرب دامنه ضلع جنوبی کوه تنگ تیکاب را در بر میگرفت برنامه شروع گردید ، سپس سیل جمعیت همچون طبیبی برای طبیعت با دست خود شروع به مرهم نهادن بر زخم هایی کردند که برخی از انسان های نا آگاه بر دل آن زده اند. در همین ساعات بود که کیسه های زرد و مشکی رنگ زباله یکی پس از دیگری پر و در کنار ماشین حمل زباله ی شهرداری روی هم تلنبار می شدند، کم کم کوهی از زباله تشکیل شد و تقریبا همه مبهوت بودند که آیا واقعا این همه زباله را از یک منطقه ی بسیار کوچک جمع کرده اند .

در این برنامه روابط عمومی گروه آزادگان و مهرگان با ایجاد نمایشگاهی هر چند کوچک در معرفی رشته ورزشی و مفرح کوهنوردی و عکسهایی از صعودهای شاخص این گروه و همچنین گروه کوهنوردی پویا با ایجاد کمپ کودک در آموزش مسائل زیست محیطی به این همایش جذابیت خاصی بخشیدند، سپس سنگنوردان هم اقدام به برنامه ی صعود و فرود فنی از دیواره نمودند و با این حرکات زیبا تحسین حضار را برانگیختند.

 و اما در پایان برنامه تمامی حضار گرد هم جمع شدند و با آزاد سازی چند پرنده و گرفتن عکس دسته جمعی  و فیلم یادگاری، برنامه با شعار هماهنگ «طبیعت پاک ، زندگی زیبا» پایان یافت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نویسنده: سید عباس موسوی کازرونی