جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

ضرورت پاسخگویی مسئولان برای وضع بحرانی دریاچه پریشان

نماینده استان فارس در شورای عالی استانها کل کشور خواستار شد:

مهرورز: نظارت کافی در حفظ و نگهداری زیست بوم از سوی سازمان‌‎های زیربط این دریاچه وجود ندارد/ از دولت خواسته ایم در لایحه بودجه ۹۴ کشور بیشترین بودجه ی مناسب جهت احیا دریاچه پریشان همانند دریاچه ارومیه را اختصاص دهد…

به گزارش سرویس محیط زیست عصر کازرون؛ نماینده استان فارس در شورای عالی استانها کل کشور خواستار ضرورت پاسخگویی مسئولان برای وضع بحرانی دریاچه «پریشان» شد.
mehrvarzعضو هیئت رئیسه شورای عالی استانهای کشور تصریح کرد: دریاچه «پریشان» به عنوان تنها دریاچه آب شیرین در منطقه خاورمیانه و زیستگاه بسیاری از پرندگان نایاب و کمیاب کشور به دلیل خشکی در معرض نابودی است و سازمان‌های زیربط باید پاسخگوی کم‌لطفی و بی‌توجهی به زیست‌بوم این دریاچه باشند.

مهندس محمد امین مهرورز در گفت‌وگو با خبرنگار شهریران با انتقاد صریع از مدیران و مسئولان اجرایی در عدم مسئولیت پذیری در مدیریت های جهادی ضمن اشاره به ویژگی‌های دریاچه «پریشان»، وضع بحرانی آن را یادآور شد و گفت: متاسفانه به دلیل حفر چاه‌های غیرمجاز فراوان و نبود هیچ نظارت های کافی در حفظ و نگهداری زیست بوم از سوی سازمان‌‎های زیربط این دریاچه با خشکی مواجه شده است.

وی افزود: کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و حفر چاه‌های متعدد در مجاورت روستا افزایش خشکی دریاچه پریشان را به دنبال داشته است.

جوانترین عضو شورای عالی استانهای کشور با بیان اینکه آیا تاکنون مراکز زیربط برای کاهش معضل‌های موجود اقداماتی انجام داده اند یا خیر، گفت: برای کاهش میزان خشکی دریاچه تعدادی از چاه‌های غیرمجاز پر شد اما این اقدام به شکل مقطعی و بی‌نتیجه بود.
مهندس مهرورز در پایان ضمن ابراز امیدواری ،یادآور شد که در نشست و جلسه ی مشترک که با جناب آقای دکتر نوبخت ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشته ایم از دولت محترم تدبیر و امید خواسته ایم در لایحه بودجه ۹۴ کشور بیشترین بودجه ی مناسب جهت احیا دریاچه پریشان همانند دریاچه ارومیه را اختصاص دهد.

parishan3

parishan

منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد