جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

فرماندار و دادستان کازرون قهرمان تالابی سال 93 کشور

با صدور سند مالکیت رسمی برای چهارهزار هکتار از اراضی دریاچه پریشان روی داد:
به گزارش کازرون نما، درپی اقدامات ویژه دادستان عمومی و انقلاب کازرون در صدور سند مالکیت رسمی برای چهارهزار و 700 هکتار از اراضی دریاچه پریشان با همکاری اداره منابع طبیعی و پشتیبانی اداره حفاظت محیط زیست، فرماندار و دادستان این شهرستان به عنوان قهرمان تالابی سال 93 کشور معرفی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کازرون گفت : طی چندماهه اخیر سند مالکیت رسمی برای چهارهزار هکتار از اراضی دریاچه پریشان در این شهرستان صادر شده است .

به گزارش کازرون نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری فارس ، درپی اقدامات ویژه دادستان عمومی و انقلاب کازرون در صدور سند مالکیت رسمی برای چهارهزار و 700 هکتار از اراضی دریاچه پریشان با همکاری اداره منابع طبیعی و پشتیبانی اداره حفاظت محیط زیست، فرماندار و دادستان این شهرستان به عنوان قهرمان تالابی سال 93 کشور معرفی شدند.

روابط عمومی دادگستری کل استان فارس اعلام کرد : پس از تاکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس بر حفظ حقوق بیت المال و حراست از منابع و اراضی ملی و اقدامات عملیاتی دادگستری فارس در رفع تصرف 15 هکتار از اراضی بستر رودخانه قره آقاج در حوزه قضایی قیرو کارزین، مسدود شدن 200 حلقه چاه غیر مجاز در بخش جره و بالاده و همچنین رفع تصرف از 1172 هکتار از مراتع شهرستان اقلید اقدامات موثر دادستان عمومی و انقلاب کازرون در راستای حراست از تالاب پریشان در روز جهانی تالاب ها مورد تقدیر قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون در روز جهانی تالاب ها گفت: پس از بازدیدهای صورت گرفته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و مراجع بین المللی مشارکت کننده، از فرماندار و دادستان کازرون به لحاظ حفظ و حراست از تالاب پریشان تقدیر شد.

نصراله ایزدی خواه در مورد اقدامات قضایی صورت گرفته در راستای احیا و حراست از تالاب پریشان با اشاره به خلع ید و رفع تصرف از یک هزار و 85 هکتار از اراضی بستر تالاب پریشان گفت: در این خصوص سه مورد از تغییرات غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی در حریم تالاب بود که با دستور قضایی تخریب و اراضی مطابق قانون به شکل سابق بازگردانده شد.

دادستان عمومی و انقلاب کازرون همچنین با اشاره به ممانعت از احداث جاده در تالاب پریشان خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده در حوزه های اجرایی و حمایت های قضایی با تعیین جاده جایگزین از وارد آمدن آسیب در تالاب پریشان جلوگیری شد.

ایزدی خواه همچنین ادامه داد: در راستای حفظ و حراست از تالاب پریشان وضعیت حقوقی چشمه های تامین کننده آب تالاب بررسی شد.

وی در پایان با تاکید بر ادامه اقدامات قضایی برای حفاظت از تالاب پریشان تصریح کرد: پیش از این بیش از 200 حلقه چاه غیر مجاز در حوزه آبریز دریاچه پریشان مسدود شده بود و همچنان مساله حراست از این منبع ملی و زیستی استان در دستور کار قضایی قرار دارد.

گفتنی است، تالاب پریشان در شرق کازرون و در منطقه حفاظت شده ارژن واقع شده و یکی از تالاب های ثبت شده در کنوانسیون رامسر است که از طرف سازمان جهانی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره شناخته شده است.

انتخاب و معرفی قهرمان تالاب هرساله همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی تالاب ها در سه بخش علمی، مدیریت اجرایی حفاظت و احیاء تالاب ها و مشارکت مردمی به اشخاص حقیقی یا حقوقی که فعالیت های شاخص و برجسته ای درراستای حفاظت از تالاب ها به انجام رسانیده اند؛ تعلق می گیرد

نظرات بینندگان

نام:

ایمیل:

* نظر:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد