جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

اختصاص 2 میلیارد تومان برای احداث آرامگاه شمس تبریزی

  رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت: شهرداری خوی مبلغ 20 میلیارد ریال برای احداث بارگاه شمس تبریزی در این شهر اختصاص داده است. 

به گزارش ایرنا، میرفتاح کبیری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد پوریای ولی هم تاسیس شده تا با استفاده از منابع مردمی کشور به احداث بارگاه پوریای ولی در شهر خوی اقدام کند.
 
وی افزود: با در نظر گرفتن اعتبار اختصاص یافته و تلاش های بنیاد پوریای ولی در سال 94 احداث بارگاه شمس و پوریای ولی در خوی آغاز می شود.
 
وی یادآوری کرد: عامل توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر خوی، مرز رازی، آرامگاه شمس تبریزی و پوریای ولی هستند و در طول تاریخ زیرساخت های توسعه شهرستان بر اساس توسعه فرهنگی و تجاری شکل گرفته و باید برای پیشرفت شهر همین مسیر طی شود.
 
وی افزود: به همت مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی، کشور ترکیه آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در تعریض جاده رازی - خوی - ایوواغلی اعلام کرده و باید از این فرصت برای ترانزیتی کردن مرز رازی و وصل کردن آن به مرز بازرگان استفاده شود.
 
کبیری با بیان اینکه در سال 94 فعالیت های فرهنگی شهرداری خوی افزایش می یابد افزود: با توجه به اهمیت کارهای فرهنگی و لزوم شناساندن فرهنگ اسلامی و جذب گردشگر، بودجه فرهنگی شهرداری خوی با تصوب شورا به سه برابر نسبت به سال 93 افزایش یافته است.
 
وی گفت: در سال 94 کنگره ملی آیت الله خویی، کنگره بین المللی شمس تبریزی، پوریای ولی، جشنواره آفتابگردان، جشنواره برداشت گل محمدی و همکاری برای احداث محوطه و بارگاه شهدای گمنام، برگزای نمایشگاه عکس شمس و مولانا به صورت مشترک در ایران و ترکیه توسط شهرداری خوی اجرا می شود.
 
شهرستان خوی دومین شهر بزرگ استان آذربایجان غربی و 350 هزار نفر جمعیت دارد و در 130 کیلومتری شمال ارومیه واقع شده است. 







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد