جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

شکایت میراث فرهنگی از اداره راه و شهرسازی کازرون

در پی انفجار و جاده‌سازی بدون مجوز در گردنه تنگ چوگان صورت گرفت

چندی قبل در فاصله ۳ کیلومتری از نقوش برجسته ساسانی و شهر بیشاپور و در فاصله ۸۰۰ متری از غار شاپور انفجاری برای اجرای عملیات جاده سازی رخ داد که بلافاصله کارشناسان میراث فرهنگی فارس با حضور در محل…

به گزارش عصر کازرون به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در راستای حفاظت و حراست از مجموعه تاریخی طبیعی بیشاپور و با توجه به اهمیت این شهر باستانی در سال ۱۳۷۷ حریم و عرصه این مجموعه به ثبت رسیده است که ضوابط و مقررات حاکم بر این عرصه و حریم به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که به موجب آن هر گونه ساخت و ساز و توسعه در حریم تعیین شده بدون مجوز میراث فرهنگی ممنوع می باشد . همچنین هر گونه دخل و تصرف و عملی که منجر به تغییر چهره زمین و چشم انداز های طبیعی -تاریخی شهر بیشاپور گردد منوط به مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی است . بنابراین با توجه به این مهم تا کنون هیچ گونه مجوزی در خصوص راه گشایی در حریم شهر بیشاپور و محدوده تنگ چوگان صادر نگردیده است .

بنابراین گزارش چندی قبل در فاصله ۳ کیلومتری از نقوش برجسته ساسانی و شهر بیشاپور و در فاصله ۸۰۰ متری از غار شاپور انفجاری برای اجرای عملیات جاده سازی رخ داد که بلافاصله کارشناسان میراث فرهنگی فارس با حضور در محل از ادامه عملیات جاده سازی جلوگیری به عمل آوردند .
گفتنی است شکایت میراث فرهنگی از اداره راه و شهرسازی در خصوص عملیات جاده سازی و انفجار در گردنه تنگ چوگان و همچنین آسفالت جاده بیشاپور صورت گرفته و هر دو عملیات در حال حاضر متوقف شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد