جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

آمایش سرزمین و ایجاد انضباط شهری از اقدامات کازرونی بود

آخوندی در مراسم یادبود کازرونی:

آمایش سرزمین و ایجاد انضباط شهری از اقدامات کازرونی بود


وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح‌های آمایش سرزمین در ایجاد عدالت شهری در بخش زمین و ایجاد انضباط شهری به منظور مبارزه با فساد از جمله اقدامات مرحوم کازرونی بود.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس آخوندی در مراسم نهمین یادبود سراج‌الدین کازرونی که از سوی سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های مرحوم کازرونی در بخش مسکن اظهار کرد: ایجاد عدالت شهری و توجه به انضباط شهری از جمله اقدامات وی بوده است.

وی افزود: از سال 61 با کازرونی در وزارت کشور و پس از آن در تصدی گری وزارت مسکن همکار بودم که از جمله مهمترین بحث‌ها پرداختن به طرح‌های کالبدی ملی و طرح‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای بود که کازرونی به آن‌ها پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که اولین و موفق‌ترین این طرح‌ها در شهر اصفهان اجرا شد، افزود: طرح‌های کازرونی برای 9 منطقه تهیه شد که مهمترین آن‌ها طرح شهر اصفهان بود که مبنای این کار توسعه این شهر شد.

آخوندی اظهار کرد: مرحوم کازرونی از جمله اولین افرادی بود که ساماندهی شهر تهران را در سال 70 تصویب کرد تا کیفیت زندگی در تهران با انضباط شهری سالم حفظ شود.

وی گفت: ایجاد شهرهای جدید آماده سازی و طرح توسعه شهرها به صورت سامان یافته برای تقاضا زمین و مسکن در زمان وی ایجاد شد.

آخوندی گفت: از این پس ساختمان سازمان ملی زمین و مسکن به نام ساختمان " مرحوم سراج‌الدین کازرونی" ثبت می‌شود.

در این مراسم صفاری‌نیا - رییس پارک فن‌آوری پردیس - نیز با اشاره به تهیه طرح این پارک توسط کازرونی گفت: طرح معماری این پارک از سال 80 توسط این مرحوم تهیه شد.

وی افزود: مجموعه پردیس با تلاش‌های مرحوم کازرونی برای مکان یابی، تهیه زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی از سال 84 شخصیت حقوقی گرفت و اکنون 140 محصول دانش بنیان از این مجموعه استخراج می‌شود.

صفاری‌نیا تاکید کرد: در حال حاضر 2000 نفر در مجموعه 38 هکتاری این پارک مشغول هستند و با همکاری وزارت راه و شهرسازی در حال توسعه این مجموعه هستیم.

در این مراسم حناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی، احمد مسجد جامعی، رییس شورای شهر تهران، بهشتی، مشاور سازمان میراث فرهنگی و صفاریان، رییس پارک فن‌آوری پردیس به فعالیت‌ها و اقدامات کازرونی اشاره کردند.

به گزارش ایسنا، سراج الدین کازرونی به مدت 9 سال وزیر مسکن بود که از جمله اقدامات آن می توان به تهیه اولین طرح کالبدی ملی، تهیه و تصویب اولین طرح منطقه‌ای و شهری، تهیه طرح 19 شهر جدید، تعیین نقش شهر و توزیع فعالیت‌های عمده در سطح کشور، توجه ویژه به ارتقای کیفیت معماری، فعال سازی زمین شهری ، تهیه طرح ملی آماده سازی زمین، تدوین و تصویب مقررات ساختمانی ایران، راه اندازی شهرک‌ها و ساختمان‌های نیمه تمام و تهیه طرح و تصویب پارک فن‌آوری پردیس اشاره کرد.

یادبود نهمین سال درگذشت مهندس سراج الدین کازرونی
یادبود نهمین سال درگذشت مهندس سراج الدین کازرونی
یادبود نهمین سال درگذشت مهندس سراج الدین کازرونی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد