جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

رانندگی در محدوده مناطق حفاظت شده نیازمند فرهنگ سازی بیشتری است

یک مقام مسئول:

متاسفانه تعداد تصادفات منجر به مرگ گونه های جانوری در جاده های کشور روند صعودی دارد که کاهش آن نیازمند فرهنگ سازی است…

به گزارش سرویس محیط زیست عصر کازرون؛ مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفا ظت محیط زیست گفت: نحوه رانندگی در محدوده های مناطق حفاظت شده نیاز به فرهنگ سازی دارد تا دیگر شاهد برخورد گونه های جانوری با خودروها و تلف شدن آنها نباشیم.

محمد درویش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در ایام تعطیلات نوروزی شاهد تلف شدن یک قلاده پلنگ در استان فارس بودیم که به علت برخورد با خودروی عبوری در کازرون رخ داد.

وی تاکید کرد:قبل از آغاز سفرهای نوروزی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست سفارش های لازم در مورد نحوه رانندگی در جاده هایی که از میان مناطق حفاظت شده می گذرند، شده بود اما متاسفانه همچنان شاهد از بین رفتن حیات وحش بر اثر برخورد با خودروهای عبوری بودیم.

درویش اظهار کرد: متاسفانه تعداد تصادفات منجر به مرگ گونه های جانوری در جاده های کشور روند صعودی دارد که کاهش آن نیازمند فرهنگ سازی است.

وی درباره مشارکت مردم در دیگر زمینه های حفاظت از محیط زیست در ایام نوروز گفت: مشارکت مردم در برخی از استان های کشور از جمله خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری بسیار چشمگیر بود.

درویش افزود: برخی استان ها مانند فارس، اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری برای اولین بار مکان هایی را برای جمع آوری سبزه های نوروزی تهیه کرده بودند تا بعد از جمع آوری به کمپوست یا علوفه برای دام تبدیل شوند.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از استان ها به گردشگران بروشورهایی با مضمون حفاظت از محیط زیست داده شد، حتی این بروشورها بین مسافران برخی هتل ها در استان های مختلف کشور پخش شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد