جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

درهای کارگاههای مرمتی بیشاپور به روی گردشگران گشوده شد


ابزار آلات کاوشگران دهه های گذشته شهر بیشاپور شامل نقشه های دستی، دستگاه تایپ و ادوات و ابزار حفاری باستان شناسان خارجی و داخلی از این شهر ساسانی است…

به گزارش سرویس تاریخ عصر کازرون؛ مصیب امیری،‌مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : به مناسبت فرا رسیدن روز محوطه ها، بناها و بافت های تاریخی نمایشگاهی از ادوات و ابزار کاوشگران مجموعه ساسانی بیشاپور برپا شده است.
امیری افزود: ابزار آلات کاوشگران دهه های گذشته شهر بیشاپور شامل نقشه های دستی، دستگاه تایپ و ادوات و ابزار حفاری باستان شناسان خارجی و داخلی از این شهر ساسانی است.
وی در ادامه به بازدید گردشگران و علافمندان از کارگاه های مرمتی شهر بیشاپور در این روز اشاره کرد و گفت: هم اکنون گردشگران و و علاقمندان می توانند از کارگاه های مرمتی بناهای ارگ شاهی و بنای ضلع جنوب غربی ایوان موزایک شهر ساسانی بیشاپور دیدن نمایند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین اضافه کرد: هم اکنون نمایشگاهی از تصاویر جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرستان کازرون نیز در موزه مردم شناسی کازرون برپا شده است و بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقمندان رایگان است.
منبع: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس/  حوزه میراث و گردشگری باشگاه خبرنگاران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد