جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

آتش سوزی ارتفاعات تنگه چوگان کازرون مهار شد/آتش سوزی به نقش برجسته های تنگ چوگان آسیب نرساند

جهانزیر والی
آتش سوزی منابع جنگلی و مرتعی مشرف به تنگه چوگان و نقش برجسته های تاریخی شهرستان کازرون با کمک سریع و بموقع نیروهای مردمی مهار شد.

به گزارش کازرون نما، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کازرون شامگاه جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی که به مدت یک ساعت به طول انجامید، به سه هکتار از منابع مرتعی ارتفاعات مشرف بر تنگه چوگان و نقش برجسته های تاریخی این منطقه خسارت وارد کرد.
جهانزیر والی افزود: عامل آتش سوزی که انسانی و عمدی بود با کمک نیروهای مردمی شناسایی و بوسیله نیروهای انتظامی شهرستان دستگیر و بازداشت شد.
وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده در بازجویی های اولیه به اتش سوزی یاد شده اعتراف کرده اظهار داشت :ولی هنوز فرد مذکور علت آتش سوزی را بیان نکرده و پرونده نامبرده در دست بررسی است .

به گزارش کازرون‌نما محمدرضا معینی نیز در گفتگویی با واحد مرکزی خبر گفت: آتش سوزی دیشب در ارتفاعات تنگ چوگان به نقش برجسته های این اثر تاریخی آسیبی وارد نکرده است .
مسئول میراث فرهنگی شهرستان کازرون با بیان این که آتش سوزی با نقوش برجسته تنگ چوگان فاصله داشته است، افزود: با بررسی‌های کارشناسان مشخص شد، این آتش سوزی هیچ آسیبی به بنای تاریخی، نقوش سنگی تنگ چوگان و شهر بیشاپور وارد نکرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد