جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

صدور حکم جلب شهرداران مازندران به علت دفن زباله در جنگل

صدور حکم جلب شهرداران مازندران به علت دفن زباله در جنگل

زباله‌ها، حکم جلب شدند برای شهرداران مازندران. دپوی روزانه بیش از دوهزار تن زباله در جنگل‌ها و سواحل مازندران، باعث صدور حکم بازداشت ٨٠درصد از شهرداران شهرهای غربی استان شد.

شهرداران به‌دلیل آنچه که اداره محیط‌زیست استان مازندران اعلام می‌کند به دلیل رعایت نکردن حداقل‌های دفن بهداشتی زباله‌ها و بی‌توجهی به اخطارهای محیط‌زیستی بازداشت خواهند شد. این اتفاق در پی تذکرات زیادی که به شهرداری‌های این شهرها در مورد دپو و انباشت زباله در جنگل‌ها داده شد، صورت گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل محیط‌زیست مازندران با بیان این‌که حکم بازداشت ۸۰درصد از شهرداران شهرهای غربی مازندران صادر شده است، می‌گوید: «روزانه ٢٠٠ تا ٣٠٠ تن زباله ٥ شهرستان غرب مازندران در جنگل‌های دوهزار مازندران دپو می‌شود.» او معتقد است که «ساماندهی زباله‌های شهرها طبق قانون به عهده شهرداری‌هاست که کوتاهی شهرداری‌ها در این زمینه مشهود است.»

این کوتاهی کار را به آن‌جا رسانده که تصاویر منتشر شده از جنگل‌های شمالی کشور، حکایت از انباشت زباله‌های شهری و بیمارستانی در مناطق جنگلی، مرتعی و سواحل شمالی دارد. انباشتی که تاکنون کاری برای آن انجام نشده و هر روز صدها تن زباله به زباله‌های قبلی اضافه می‌شود. زباله‌های انباشته شده، نه دفن می‌شوند و نه در مکان‌هایی انباشت می‌شوند که کمترین آسیب را به محیط‌زیست منطقه وارد کنند. زباله‌های شهری به جای دفن، دپو می‌شوند و شیرابه‌های آنها با جریان پیدا کردن در منطقه وارد آب‌های سطحی می‌شوند و با نفوذ در خاک، آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کنند، با این حال نه‌تنها اقدام خاصی برای حل این بحران انجام نشده، بلکه بحران زباله‌ها در شمال کشور به‌دلیل اضافه شدن زباله‌های جدید، هر روز بزرگ‌تر از روز قبل می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد