جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

اختصاص 2 میلیارد تومان به دریاچه‌های استان فارس

ت محیط‌ زیست از اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به دریاچه‌های خشکیده استان فارس خبر داد.

 به گزارش کازرون نما، احمدعلی کیخا امروز (شنبه) در کازرون اظهار کرد: در سال جاری برای دریاچه هامون 5 میلیارد تومان و دریاچه‌های خشکیده استان فارس 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص‌یافته که امیدواریم در سال آینده این رقم افزایش یابد.

وی گفت: امروزه رویکرد دولت تدبیر و امید و توجه آن به مسائل محیط‌ زیست و جهت‌گیری‌های آن در این راستا بسیار مثبت است.

معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست متذکر شد: حفظ محیط‌ زیست فقط توسط دولت به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست بنابراین باید در این راستا مردم و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد پیش‌قدم باشند و به دولت یاری رسانند.

کیخا ادامه داد: هر جای این مملکت کهن که پا بگذاریم سرشار از ثروت خدادادی است که به خاطر افراط‌ و تفریط نتوانستیم از آن به‌خوبی در راستای اشتغال و تولید استفاده کنیم.

وی گفت: در حوزه حفاظت از تالاب‌ها دولت به‌صورت ویژه اعتبار گذاشته و در حال تدوین برنامه عملی توسط خود مردم هستیم.

معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست از بی‌توجهی برخی فرمانداران و شهرداران که نسبت به حفظ تالاب‌ها بی‌تفاوت بوده‌اند انتقاد کرد و افزود: چنانچه فرمانداران و شهرداران با حساسیت کامل و با اراده و عزمی راسخ نشست‌های تالابی برگزار و موضوع را دنبال می‌کردند شاید وضعیت ما در این عرصه این‌طور نبود.

کیخا با بیان اینکه برخی بزرگان برنامه‌ریز، توسعه را فقط از منظر خودشان می‌بینند و تدوین می‌کنند، متذکر شد: در برخی نقاط راه را از جنگل عبور دادند به‌ دلیل اینکه منظم‌تر باشد و دیگر به فکر بهبود شرایط آینده مردم نبوده‌اند.

وی بیان کرد: فرزندان ما از جاده‌های بزرگ و ساختمان‌های چندطبقه شهر لذت نمی‌برند بنابراین باید از محیط طبیعی و آثار زیست‌محیطی حفاظت و حراست کنیم و به دست آیندگان برسانیم.

این مسئول در پایان از اقدامات خوب فرماندار، دادستان و رئیس محیط‌ زیست شهرستان کازرون در پلمب 210 چاه غیرمجاز در مجاورت تالاب پریشان تقدیر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد