جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

د کمپ کویری متین‌آباد

هوای سفر دارید و دنبال یک جای دنج می‌گردید؟! پس تعلل نکنید. شال و کلاه کنید تا راهی دشتی شوید که ستاره ها در یک قدمی شما قرار دارند!


اهل سفر می گویند که کویر با خلق و خوی ایرانی‌ها سازگاری عجیبی دارد. بنابراین شما می‌توانید چند روزی خود را به دست کویر بسپارید و فارغ از هر گله و شکایتی، کمپ روستای گردشگری متین‌آباد را برای استراحت و اسکان انتخاب کنید. مطمئن باشید آنچه در این کمپ و در کویر متین‌آباد انتظار شما را می‌کشد، تاکنون تجربه نکرده اید.


کمپ متین‌آباد به عنوان اولین کمپ طبیعی(Eco camp) در ایران براساس گردشگری پایدار و بر مبانی اولیه اکوتوریسم پایدار ایجاد شده است. برای سفر به این کمپ باید به 25 کیلومتری شمال نطنز و 45 کیلومتری جنوب‌شرقی کاشان بروید. بنابراین براحتی می‌توانید برای شبکه‌ای از سفرهای یکروزه و نیم روزه به شهرهای اطراف چون کاشان و ابیانه و... برنامه‌ریزی کنید.


 


اینجا مجموعه‌ای از تضادها چند روز به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. رنگ‌ها، عوارض زمین، پوشش گیاهی، دشت و مزرعه، سبزی و خشکی و... لحظاتی را پیش‌روی شما می‌گذارد که حس می‌کنید می‌توانید کوه را جابه‌جا کنید


 



اگر از آن دست طبیعت‌گردان حرفه‌ای هستید، مسیر را درست آمده‌اید. اینجا مجموعه‌ای از تضادها چند روز به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. رنگ‌ها، عوارض زمین، پوشش گیاهی، دشت و مزرعه، سبزی و خشکی و... لحظاتی را پیش‌روی شما می‌گذارد که حس می‌کنید می‌توانید کوه را جابه‌جا کنید.


اینجا حیات وحش منحصر به فردی دارد و در آن می توانید پرندگانی از قبیل زاغ بور، هوبره، تیهو و چکاوک را از نزدیک ببینید. همچنین در این کمپ می‌توانید با پوشش گیاهی منحصر به فرد کویری و گیاهان زراعی و کشاورزی محلی آشنا شوید. از سوی دیگر عکاسی از مناظر بدیع، رصد ستارگان در شب و ماجراجویانه‌تر از اینها، شترسواری، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کویر استفاده از ویژگی‌های آب و هوایی به همراه آرامش موجود در منطقه و مدیتیشن روی شن‌های کویری به نوعی گردشگری سلامت را پیش‌روی شما می‌گذارد.


در حال حاضر 25 شتر تربیت شده در این کویر انتتظار مسافران را می‌‌کشند. کافی است آنها را به نام صدا کنید تا الفتی دیرینه بین شما و آنها به‌وجود بیایید. این در حالی است که اگر می‌خواهید زندگی مردمان عشایری حاشیه کویر و بادیه‌نشینان سرزمین‌های کویری را تجربه کنید، می‌توانید از چادرهای موجود در کویر متین‌آباد استفاده کنید.


 


کمپ متین‌آباد به عنوان اولین کمپ طبیعی(Eco camp) در ایران براساس گردشگری پایدار و بر مبانی اولیه اکوتوریسم پایدار ایجاد شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد