جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

اشیای تاریخی با ارزشی درکاوش های بیشاپور کشف شد

اشیای تاریخی با ارزشی درکاوش های بیشاپور کشف شد

مدیر مجموعه تاریخی بیشاپور کازرون فارس گفت: در نهمین فصل کاوش در شهر تاریخی بیشاپور، اشیای قدیمی و تاریخی منحصر به فرد و باارزشی، کشف شد.


به گزارش نرگس نیوز به نقل از ایرنا، مصیب امیری،شنبه اظهار داشت: در این کاوش ها ، بخش هایی از پیکره های انسان (مرد و زن) به سبک طبیعیت گرایانه که تاثیراتی از هنر یونان و روم را ارائه می دهد و همچنین قطعات متعدد سفال، کوزه و اشیای فلزی کشف شده است.

وی افزود: همچنین در این کاوش،بخش های مهمی از اتاق ها، راهروها، طاقچه ها و گچبری های دارای اثر رنگ که پیش ازاین مشابه آن در تالار تشریفات این مجموعه به دست آمده است ، یافته شده است.

امیری اضافه کرد: در حین این کاوش و در بخشی از لایه های این مجموعه ، تداوم ساخت و سازها مربوط به دوره اسلامی نیز آشکار شده است.

او ادامه داد: با تداوم این کاوش ها در مجموعه تاریخی و مرمت آنها، بازدیدکنندگان خواهند توانست تمام فضای معماری ایوان موزاییک را تماشا کنند.

وی بیان کرد: این کاوش ها از اول خرداد ماه امسال در این مجموعه تاریخی آغاز شده و تا 15 تیرماه جاری ادامه خواهد داشت.

امیری گفت:مساحت مجموعه تاریخی بیشاپور 156 هکتار است و برج و باروی شهر، قلعه دختر، تالار تشریفات،معبد آناهیتا، نقوش برجسته ساسانی، مسجد جامع ، بقایای حمام ها و مدارس دوره اسلامی که از مهمترین آثار دوره ساسانی به شمار می آید در این مجموعه واقع شده است.

شهر تاریخی بیشاپور که یکی از مهمترین شهرهای دوره ساسانی و اسلامی است در23 کیلومتری غرب شهرستان کازرون واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد