جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

راه ندازی رشته جغرافیا و برنامه‏ریزی شهری و نوگشایی رشته باستان

رییس بخش تاریخ دانشگاه شیراز خبر داد:
راه‏اندازی رشته جغرافیا و برنامه‏ریزی شهری و نوگشایی رشته باستان شناسی

سرویس: آموزشی
1388/11/17
02-06-2010
10:00:21
8811-07654: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - شیراز
سرویس: آموزشی

رییس بخش تاریخ دانشگاه شیراز از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی در مقطع کارشناسی در دانشگاه شیراز خبرداد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه فارس، دکتر محمد علی رنجبر درباره ضرورت ایجاد رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی در دانشگاه، گفت: رویکرد دانشگاه شیراز همواره رفع نیازهای علمی، پژوهشی استان و منطقه بوده است و با توجه به این که استان فارس استانی با اقتصاد کشاورزی و روستایی نقش خطیری در منطقه ایفا می کند، ضرورت داشت که این رشته در دانشگاه راه اندازی شود.

وی افزود: نیازهای استان فارس و منطقه جنوب کشور و اینکه جامعه روستایی قابل توجهی در این منطقه فعالیت دارد ایجاب می کرد چنین رشته ای در دانشگاه شیراز نوگشایی شود.

رنجبر ادامه داد: پذیرش دانشجو احتمالاً از مهرماه سال 89 آغاز خواهد شد و از نیروهای بومی متخصص بهره خواهیم گرفت و در آینده نیز دیگر مقاطع این رشته ایجاد خواهد شد.

رییس بخش تاریخ دانشگاه شیراز همچنین از نوگشایی رشته باستان شناسی در دانشگاه شیراز در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه رشته های جغرافیا و باستان شناسی از جمله رشته های کاربردی هستند و نیز در جهت مطالعات استانی و منطقه ای ضرورت دارد در آینده نزدیک رشته باستان شناسی را در دانشگاه شیراز راه اندازی کنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد