جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

راه‌اندازی سینمای پنج بعدی درسرعین

شهرستان توریستی سرعین در هشت محور توسعه می‌یابد.

به گزارش پارس توریسم وبه نقل از روزنامه اطلاعات ،کاظم دبیر فرماندار سرعین با بیان مطلب بالا، یکی از محورهای توسعه سرعین را بحث توریسم و ورزش اعلام کرد و افزود: در این زمینه با رایزنی‌های انجام شده و سفر سوم رئیس‌جمهوری به استان اردبیل مقرر شده است کمپ تیم‌های ملی در سرعین ساخته شود.

فرماندار سرعین اضافه کرد: با ساخت این کمپ تیم‌های ملی فوتبال با حضور در سرعین به آماده‌سازی و کارهای بدنسازی قبل از شروع مسابقات می‌پردازند به طوری که علاوه بر برخورداری از آب و هوای مناسب، آب درمانی‌های مفید هتل‌های مجهز نیز در این کمپ ساخته خواهد شد.

دبیر محور دوم توسعه شهرستان سرعین را بحث تجاری اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز برنامه‌هایی نظیر راه‌اندازی مجتمع‌های تجاری، تفریحی، توریستی در دستور کار است تا بتوانیم از این ظرفیت ممتاز جذب گردشگر استفاده کنیم.

وی ابعاد دیگر توسعه این شهرستان را محور پزشکی دانست و گفت: در این زمینه قرار است بزرگترین بیمارستان تخصصی چشم پزشکی در سرعین ساخته شود که کارها و مقدمات اولیه ساخت این بیمارستان فراهم شده است.

فرماندار سرعین با رد شایعه لغو قرارداد سرمایه‌گذار برای ساخت بیمارستان تخصصی چشم پزشکی اضافه کرد: برای اثبات این حقیقت که بیمارستان تخصصی چشم پزشکی در این شهرستان ساخته می‌شود به زودی سوله موجود در این محل را به درمانگاه تبدیل می‌کنیم تا مردم از این فضای بهداشتی، درمانی استفاده کنند.او محور پنجم توسعه شهرستان سرعین را نیز محور علمی اعلام کرد و افزود: قرار است تابستان امسال سرعین میزبان رؤسای 32 دانشگاه کشور باشد که با سفر احتمالی وزیر علوم به این شهر و همچنین سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بحث راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی سرعین و همچنین دانشگاه علوم تحقیقات را مطرح کنیم و مجوز لازم را بگیریم.

وی اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای ساختمان دانشگاه آزاد سرعین و مرکز علوم تحقیقات این شهرستان تأمین شده است که فاز نخست دانشگاه آزاد با مهیا شدن 34 کلاس درس از مهر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

فرماندار سرعین محور ششم توسعه شهرستان سرعین را فرهنگی و محور هفتم را اقامتی اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز تلاش می‌کنیم ساخت هتل چهار و پنج ستاره در اولویت باشد و ظرفیت پذیرش گردشگر در هتل‌ها در چند سال آینده به بیش از 200 هزار نفر برسد.او اضافه کرد: در محور هشتم توسعه شهرستان نیز ساخت مجموعه‌های رفاهی و پذیرایی مجهز در دستور کار قرار گرفته است.وی همچنین از افتتاح اولین شهر بازی سرپوشیده استان اردبیل تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: ساخت این مجموعه در کنار راه‌اندازی سینمای پنج بعدی مدت اقامت مسافران و گردشگران را افزایش می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد