جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

معرفی سازه برج میلاد

برج میلاد شامل پنج بخش پی(شالوده)، ساختمان پای برج (لابی)، بدنه اصلی برج (شفت)، ساختمان راس و دکل مخابراتی و تلویزیونی است.
  1. پی ( شالوده): عمق پی برج 14 متر که شامل یک پی گسترده دایره ای شکل و سازه انتقالی است. قطر پی 66 متر و ارتفاع سازه انتقالی 10 متر و ضخامت متوسط پی 4 متر است.
  2. ساختمان پای برج (لابی): ساختمان لابی، پیرامون بدنه اصلی در 6 طبقه بنا شده است. زیر بنای آن حدود 000/17 متر مربع شامل بخش های اداری، تجاری، پشتیبانی و موزه است.
  3. بدنه اصلی برج (شفت): سازه ای بتنی که با روش قالب لغزان اجرا شده است و از تراز همکف روی سازه انتقالی آغاز شده و تا تراز 315 متر ادامه می یابد. قطر بدنه برج در تراز همکف برابر 28 متر است.
    • قطر بدنه در تراز 240 متر به بالا 17 متر است.
    • تعداد آسانسور های شیشه ای 6 دستگاه است.
  4. ساختمان راس: اسکلت ساختمان راس فلزی و در 12 طبقه است که از تراز 245 تا 315 متر با زیر بنای حدود 000/12 متر مربع ساخته شده است . بزرگترین قطر آن 60 متر و با بیشترین سطح زیر بنا در بین برج های مخابراتی ، تلویزیونی جهان است.
  5. دکل: ارتفاع دکل 120 متر است که به آنتن های تلویزیونی اختصاص دارد.
  6. مشخصات فنی برج شامل مشخصات سازه فونداسیون، بدنه اصلی و راس برج است.
  7. پی ( شالوده): عمق پی برج 14 متر که شامل یک پی گسترده دایره ای شکل و سازه انتقالی است. قطر پی 66 متر و ارتفاع سازه انتقالی 10 متر و ضخامت متوسط پی 4 متر است.
  8. ساختمان پای برج (لابی): ساختمان لابی، پیرامون بدنه اصلی در 6 طبقه بنا شده است. زیر بنای آن حدود 000/17 متر مربع شامل بخش های اداری، تجاری، پشتیبانی و موزه است.
  9. بدنه اصلی برج (شفت): سازه ای بتنی که با روش قالب لغزان اجرا شده است و از تراز همکف روی سازه انتقالی آغاز شده و تا تراز 315 متر ادامه می یابد. قطر بدنه برج در تراز همکف برابر 28 متر است.
    • قطر بدنه در تراز 240 متر به بالا 17 متر است.
    • تعداد آسانسور های شیشه ای 6 دستگاه است.
  10. ساختمان راس: اسکلت ساختمان راس فلزی و در 12 طبقه است که از تراز 245 تا 315 متر با زیر بنای حدود 000/12 متر مربع ساخته شده است . بزرگترین قطر آن 60 متر و با بیشترین سطح زیر بنا در بین برج های مخابراتی ، تلویزیونی جهان است.
  11. دکل: ارتفاع دکل 120 متر است که به آنتن های تلویزیونی اختصاص دارد.
  12. مشخصات فنی برج شامل مشخصات سازه فونداسیون، بدنه اصلی و راس برج است.
    سازه فونداسیون برج از دو بخش پی گسترده دایره ای شکل و سازه انتقالی تشکیل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد