جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

واشنگتن تعطیل است/ سرگردانی مردم و قطع شدن خطوط ارتباطی

وع زمین لرزه 5.8 ریشتری در آمریکا هر چند چندان بزرگ نبود، اما موجب نیمه تعطیل شدن پایتخت این کشور شد و مردم را آواره خیابانها کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، در پی زمین لرزه شب گذشت بنای یادبود واشنگتن و همچنین لوح های یادبود لینکولن و جفرسون تعطیل شده و مقامات اعلام کرده اند که این مراکز تا زمانی که نسبت به ایمنی آنها اطمینان حاصل نشود بازگشایی نمی شوند.

اخبار ضد و نقیضی درباره بنای یادبود واشنگتن منتشر شده بطوری که برخی خبرگزاری ها از تخریب بخشی از این بنا خبر می دهند، اما این موضوع هنوز تائید نشده است.

در همین رابطه دو نیروگاه هسته ای شهر ویرجینیا به دلایل امنیتی از مدار خارج شده اند و اعلام شده که تا زمان حصول اطمینان از ایمنی این نیروگاه ها نمی توان از آنها استفاده کرد.

در پی زمین لرزه دیشب هزاران تن از کارکنان دولتی و شرکت های خصوصی در واشنگتن و نیویورک، دفاتر کاری خود را رها کرده و در خیابان ها تجمع کرده اند. همچنین کارکنان پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا و نیز ساختمان کنگره تخلیه شدند.

به گفته سازمان زمین شناسی آمریکا، زمین لرزه در ساعت 13 و 51 دقیقه به وقت محلی شرق آمریکا در عمق شش کیلومتری زمین روی داد . به گفته این سازمان کانون این زمین لرزه در حدود ۱۴ کیلومتری شهر مینرال در ایالت ویرجینیا بود.

دقایقی پس از زلزله پیاده روهای واشنگتن مملو از مردمی شد که ساختمان های محل کارشان را ترک کرده بودند. ساختمان های واشنگتن برای چند ثانیه به لرزه درآمده و شبکه های تلفن همراه از کار افتاد.
 
بنابه گزارش ها زلزله از بوستون در شمال تا کارولینا در جنوب و تا شهرتورنتو در کانادا نیز احساس شده است.هنوز هیچ گزارشی از خسارات عمده یا جراحات ناشی از آن مخابره نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد