جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

تجربه یک روز حضور در «دهکده آبی پارس» تهران {ا

این روزها در بزرگراه های شهر تهران بیلبوردهای تبلیغی «دهکده آبی پارس» دیده می شود. برخی شبکه های تلویزیونی هم گهگاه تبلیغ هایی از این مکان تفریحی را نمایش می دهند. برای علاقمندان ورزش های آبی و افرادی که تمایل به حضور در این مکان دارند، چند نکته کوتاه را که حاصل حضور خودم در این فضا بوده را ذکر می کنم تا علاقمندان بتوانند در انتخاب این مکان به عنوان گزینه ای برای تفریح های تابستانی خود راحت تر تصمیم گیری کنند.

مکان: دهکده آبی پارس در جاده قدیم کرج قرار گرفته است. در جاده قدیم منطقه ای به نام «گرمدره» قرار دارد که هم از اتوبان و هم از جاده قدیم قابل دسترسی است. در طول راه تابلوهای راهنما نیز نصب شده است. برای سهولت دسترسی کافی است مکان «گلزار شهدای گرمدره» را به ذهن بسپارید. دهکده درست در ضلع شمالی این مکان واقع شده است و از جاده قدیم به سادگی قابل دسترسی است. این مجموعه بعد از ایران خودرو و قبل از آتمسفر قرار گرفته است. برای رفتن به دهکده آبی از مترو هم می توانید استفاده کنید. اتوبوس های خطی هم به سادگی شما را به این مکان می رساند. البته جای پارک هم برای دارندگان اتوموبیل شخصی به میزان زیادی موجود و فعلا پارکینگ رایگان است.

قیمت بلیت: قیمت بلیت برای افراد بزرگسال ۲۶ هزار تومان است. برای کودکان زیر ۱۰ سال نیز حدود ۱۶ هزار تومان. البته اگر تمایل به استفاده از خدماتی مانند رستوران و کافی شاپ را داشته باشید، در ابتدای ورود مبلغ مشخصی شارژ وارد مچ بندهای شما می شود که در مدت حضور در این مکان می توانید آن را هزینه کنید.

ظرفیت و نحوه پذیرش: این مجموعه ظرفیت پذیرش ۲۰۰۰ نفر را به شکل همزمان دارد. شلوغ ترین روز کاری مجموعه ۱۲ فروردین ماه امسال بوده که به گفته یکی از کارکنان حدود ۱۷۰۰ مراجعه کننده داشته است. اما در روزهای تعطیل این رقم به حدود ۱۰۰۰ نفر می رسد. البته روزهای پنج شنبه و جمعه اگر بتوانید اول وقت آنجا باشید هم می توانید از امکانات مجموعه به خوبی استفاده کنید و خیلی هم در صف نمانید. در روزهای تعطیل از ظهر به بعد مجموعه شلوغ می شود. بهترین زمان برای مراجعه هم روزهای عادی است که حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر میهمان مجموعه هستند.

استفاده برای بانوان: دهکده آبی پارس قبلا سرپوشیده بود اما اخیرا سرباز شده است! قرار است از ماه رمضان به بعد مجموعه دوباره سرپوشیده شده و پذیرای خانم ها نیز باشد.

محدودیت های استفاده: دهکده آبی در ساعت های اولیه صبح باد سردی دارد و ممکن است افرادی که به سرما حساس هستند ـ و یا کودکان ـ دچار سرما خوردگی شوند. به همین دلیل بهتر است حوله به همراه داشته باشید. از ظهر به بعد هم آفتاب به شدت تُند می شود که این موضوع ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود. برای افرادی با پوست حساس همراه داشتن کرم ضد آفتاب نکته مهمی است. به خصوص زمانی که ایستادن در صف ها طولانی می شود، آفتاب به شدت پوست را می سوزاند.

مدیریت و برخورد کارکنان: دهکده آبی پارس مکانی شیک و زیبا است و اغلب خدمات آن به شکل الکترونیکی ارائه می شود. برخورد کارکنان مجموعه بسیار خوب و محترمانه است و از این نظر با حضور در این مکان احساس خوبی خواهید داشت! ضمن آنکه این مجموعه متعلق به بخش خصوصی است و بخشی از پروژه بزرگی است که قرار است در منطقه گرمدره اجرا شود. در آینده نزدیک راه اندازی هتل های ۵ ستاره، ساخت مرکز خرید و …. نیز بخش های دیگر این پروژه خواهد بود. تا یادم نرفته بگویم که دستگاه ها و تجهیزات این مجموعه هم از کشور ترکیه وارد و ایجاد شده است.

مقایسه با پارک آبی دبی و سرزمین موج های آبی مشهد: برخلاف برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی، این مجموعه بزرگ ترین پارک آبی خاور میانه ـ حداقل فعلان ـ نیست! در دهکده آبی پارس مجموعا ۸ بازی وجود دارد که با دو امکان استخر موج دار و رودخانه می شود ۱۰ بازی! البته فضای مجزایی برای بازی کودکان هم طراحی شده است. تخت هایی هم برای آفتاب گرفتن در مجموعه وجود دارد اما مجموع فضا چندان بزرگ نیست. ضمن آنکه قیمت بلیت ۲۶ هزار تومانی هم برای این مجموعه خدمات کمی گران است. «سرزمین موج های آبی مشهد» با قیمت بلیت حدودا ۱۸ هزار تومانی اش هم بزرگ تر است و هم خدماتی مانند سونای بخار، سونای خشک و جکوزی را به مشتریان خود به شکل رایگان ارائه می دهد که در دهکده آبی پارس خبری از این خدمات نیست. اما در مقایسه با دیگر امکانات تفریحی، این مجموعه هم هیجان خوبی دارد، هم ورزش جذابی است و هم اینکه برای کودکان و نوجوانان بسیار بسیار جذاب و شیرین است.

امکانات تغذیه: دهکده آبی پارس دارای کافی شاپ و فست فود است. از این نظر مشکلی برای غذا خوردن وجود ندارد و قیمت ها نیز نسبتا مناسب است.

ساعت کار و مراجعه: ساعت کار دهکده آبی پارس از ۹ صبح تا ۹ شب است. با خرید یک قطعه بلیت می توان کل این مدت زمان را هم در دهکده آبی پارس سپری کرد. اگر دسته جمعی به دهکده آبی بروید، می توانید ۵ تا ۶ ساعت هم به بازی و تفریح بپردازید اما بعید است بیش از ۳ ساعت بتوانید به تنهایی در آن بازی کنید. ضمنا کودکان زیر ۳ سال هم در مجموعه پذیرش نمی شوند. بازی های بزرگسالان توسط کودکان ۵ ـ ۶ ساله نیز قابل اجرا است و دختر بچه ها نیز ـ زیر ۹ سال  و با لباس پوشیده ـ می توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

تلفن تماس: ۶۱۱۶۱ ـ ۰۲۶۱ / ۲ ـ۸۸۸۸۸۸۵۷ ـ ۰۲

نظرات 1 + ارسال نظر
غزال/ 18 /تهران سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:24 ب.ظ

راستی تو عید هم بازه لطفا جواب بدید

متاسفانه اطلاعی در دست نداریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد