جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

شهردار سئول در سال 1354:امیدوارم روزی سئول هم مانند تهران شهر پی

پیش از انقلاب به دنبال مسافرت شهردار وقت تهران به سئول در سال1354جهت همکاری بین دو کشور سنگ بنای دو خیابان بزرگ در پایتخت دو کشور گذاشته شد.

به گزارش انتخاب، خیابانی در تهران با نام سئول و خیابانی در سئول با نام تهران. در این قرارداد شهردار سئول آروز می کند این تفاهم باعث شود سئول نیز مانند تهران شهر پیشرفته یی شود و این درست در زمانی بوده که وضع اقتصادی مردم کره نابسامان بوده است. نکته جالب آن است که خیابان تهران تنها اسم خارجی در میان خیابان های سئول است. حال با گذشت33سال خیابان تهران مبدل به اصلی ترین، زیباترین و گرانقیمت ترین خیابان سئول شده است.

دفاترصدها شرکت عظیم تجاری ـ صنعتی و دفاتر شرکت های بزرگ بین المللی از قبیل یاهو و برج های بلند این خیابان که یک سرمایه گذاری بیش از صد میلیارددلاری را به خود جذب کرده است، در این خیابان قرار دارد و این در حالی است که خیابان سئول در تهران تنها اتوبانی به خود دیده است.

 اینک این دو خیابان جلوه معنی داری به داستان توسعه یافتگی این دو شهر و کشور بخشیده است. معنایی که برای ما ایرانیان بسیار دردآور و قابل تامل است و جالب آنکه رویای کره یی ها برای تبدیل به ایران توسعه یافته با گذشت سی و چند سال برعکس شده است و تبدیل به رویای ایرانیان برای رسیدن به کره شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، در یک مقایسه تطبیقی سرعت عمل و پیشرفت کره و ایران را در جهت توسعه یافتگی با مشاهده سرنوشت دو خیابان سئول در ایران و خیابان تهران در کره می توان به وضوح دید.
   
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
جومونگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
9
امیدوارم که هر کشوری وشهری که میخواد پیشرفت کنه....!!!قبلا از ایران وشهرهای ان دیدن کنند تا به راز ورمز اصول شهرداری وکشورداری اشنا شوند...ما از هر جهت ودرهر اموری حاضریم تجربیات خود را در زمینه مدیریت جهانی را بصورت رایگان در اختیار کلیه کشورهای جهان اول..دوم..سوم...و ...دوست قراردهیم..با امید که از رهنمودهای ما بهره کافی برده شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
19
چی بودیم چی شدیم
هیچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
24
امیدواریم ایران هم روزی مثل یکی از دهکده های کره جنوبی پیشرفت داشته باشد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
20
چوبی که ما ایرانیها میخوریم که ادامه دار هم شده است در اثر سیاسی بازی، نالایقی، بی مسؤولیتی، ناکارآمدی، لجبازی، خودرأیی، بی سوادی و بی تدبیری مسؤولان کشورمان است. وگرنه درآمد ایران میتواند 4 کشور مانند ایران را ارتزاق کند.
حسین پاشایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
19
فقط پس رفت!!!
من دانشجو رشته مکانیک هستم در دانشگاه ما معاون مدیر عامل شرکت هیوندا در یک همایش سخنرانی کرد او گفت مدیر عامل ما در سال 52 وقتی از کارخانه ایران خودرو بازدید کرد شگفت زده شد و همانجا آرزو کرد که یک روز مثل همین کارخانه را در کره جنوبی بر پا کند اما امروز که من کار خانه ایران خودرو را دیدم متوجه شدم ایران در همان سطح درجا میزند این سخن برای ما دانشجو ها واقعا تاسف آور بود چون ما همیشه آرزوی سوار شدن به ماشینهای این کارخانه رو داشتیم

از مسئولان انتخاب بابت درج این مطلب ممنونم امیدوارم مطلب من روهم انتشار بدید.
باتشکر
درخشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
0
11
به امید روزیکه کره شمالی دست از جهالت برداره...وبدونه اخر وعاقبت اردوگاه سرخ .... و وابسته شدن به انها جز فقر وفلاکت برای مردمش نداشته ...ودل بستن به سلاح اتمی چاره کار نیست ..و دراین دهکده جهانی دوستی وهمکاری کشورهاست که قلب ها ومرزهای یکدیگر را بهم نزدیک میکند ...نه نفیر ...مرگ.......!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
22
0
کره جنوبی و ژاپن به امپریالیسم پناه بردن و به زودی دچار فروپاشی میشن
همونجور که فرانسه و امریکا و انگلیس و المان دچار فروپاشی شده اند
ایتالیا هم دچار فروپاشی فرهنگی خواهد شد
هلند و اسپانیا هم فروپاشی اخلاقی
بطور کلی هر کشوری که به ظاهر پیشرفته باشد در واقع این پیشرفت مثل قفسی رنگیی است که مردمش را درون ان زندانی کرده اند
مثلا مردم ارمیکا درون یک قفس پر زرق و برق زندانی شده اند ولی انفدر قفس قشنگ است که خودشان نمیدانند زندانی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
این چه طرز فکری هست که امثال شما دارید؟؟
فقط می خواهید یه چیزی گفته باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد