جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

درآمد 10 میلیارد دلاری مصر از گردشگری

درآمد 10 میلیارد دلاری مصر از گردشگری

پیش‌بینی می‌شود کشور مصر در سال جاری میلادی 10 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشته باشد.

ایسنا: پیش‌بینی می‌شود کشور مصر در سال جاری میلادی 10 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشته باشد.

 در شرایطی که مدتی قبل یکی از مقامات صنعت گردشگری مصر در گزارشی از کاهش 35 درصدی گردشگران این کشور خبر داد و روز سه‌شنبه نیز اعلام شد که دولت مصر برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب گردشگران به مناطق بیابانی این کشور دارد، روز گذشته وزیر گردشگری مصر از پیش‌بینی درآمد 10 میلیارد دلاری از صنعت گردشگری در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش عرب‌دیلی، وزیر گردشگری مصر همچنین از تلاشهای جدید دولت این کشور برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی چند میلیارد دلاری در صنعت گردشگری خبر داده، این در حالی است در آینده نزدیک مناطق بیابانی مصر نیز میزبان گردشگران بوده و تورهای ویژه شترسواری، نجوم، هوا کردن کایت و بیابان‌گردی با اتومبیل‌های شاسی بلند در این مناطق برگزار می‌شوند.

در حال حاضر در حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار مصر در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال داشته که حوادث چند ماه اخیر که به برکناری حسنی مبارک، رییس جمهور مخلوع مصر انجامید، کاهش شدید گردشگران این کشور و بیکاری بخش اعظم نیروی کار را در پی داشته، با این وجود پیش‌بینی می‌شود که مصر در سال جاری میلادی، میزبان 10 میلیون گردشگر باشد.

دولت مصر همچنین از سرمایه‌گذاران کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به ویژه دو کشور امارات متحده عربی و کویت دعوت به سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری این کشور کرده و امتیازاتی را نیز برای سرمایه‌گذاران در پرداخت مالیات قائل شده است.

در این شرایط کارشناسان ناآرامی‌های لیبی را عاملی می‌دانند که مانع سفر گردشگران به مصر می‌شوند؛ این در حالی است که پس از آن که مالکان هتل‌های مصر برای بازگرداندن گردشگران به این کشور نرخ هتل‌های مصر را 50 درصد کاهش دادند، دولت مصر نیز اقدام به تدوین نقشه راه برای بازگرداندن گردشگران به مصر کرد.

در قالب این طرح، مالیات ورودی، هزینه بیمه گردشگران و مبلغ بازدید از جاذبه‌های گردشگری مصر کاهش می‌یابد.

با اوج گرفتن اعتراضات در مصر، کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، کانادا و استرالیا به گردشگران خود در خصوص سفر به مصر هشدار داده و کشورهای دیگر نیز گردشگران خود را به سرعت از این کشور خارج کردند، اما حالا مناطق گردشگری «شرم الشیخ»، «اهرام ثلاثه»، «معابد کارناک» و «قبرستان ساکارا» نیز در امنیت کامل هستند.

تا قبل از بحران سیاسی اخیر، صنعت گردشگری، منبع اصلی درآمد مصر بوده است و این کشور طی سال‌های اخیر سالانه بیش از ‌10 میلیارد دلار از محل این صنعت درآمد داشته که این رقم در حدود ‌11 درصد تولید ناخالص داخلی مصر (GDP) بوده است.

براساس این گزارش، مصر در سال 2010 میزبان 15 میلیون گردشگر بود اما تعداد گردشگران این کشور در ماه آوریل در مقایسه با زمان مشابه در سال 2010، 36 درصد کاهش یافته و مصر در ماه آوریل تنها میزبان 800 هزار گردشگر بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
دانشجو شنبه 2 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ب.ظ http://newlandofworld.blogsky.com

جغرافیا............

عکس اول وبلاگت واقعا زیباست .

در آمد اصلی مصر همین گردشگریه.در این شکی نیست . البته بعد از وقایع اخیر صنعت گردشگری مصر خیلی تحت تاثیر قرار گرفته.قطعا لازمه ی داشتن گردشگر علاوه بر جذابیتهای طبیعی و تاریخی امنیت و آزادی هم هست.که چه بسیارند کشورهایی (مثل ایران ) که جذایت تاریخی و طبیعی دارند اما امنیت و آزادی را ندارند.با آرزوی موفیت برای شما.

ممنون از نظر شما
بله نظر شما کاملا درسته..اما متاسفانه در کشور ما توجه به آثار باستانی و مناظر طبیعی در حد صفر درصده و البته مواردی هم که شما بدرستی اشاره کردید متاسفانه وجود نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد