جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

اختلاف بر سر ماوراء بنفش بالا گرفت

ماجرای خطرناک بودن یا نبودن اشعه ماوراء بنفش همچنان خبرساز است. با وجود اینکه رئیس سازمان هواشناسی دلیل هشدارها را بهانه‌ای برای فروش عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب عنوان کرده، وزیر بهداشت همچنان تاکید دارد وضعیت امسال این اشعه برای سلامت مردم خطرناک است.

به گزارش خبرنگار مهر، آفتاب سوزان تابستان علاوه بر اینکه مردم را از گرمای زیاد کلافه کرده دو مقام مسئول را نیز دچار چالش کرده است. ماجرا از آنجا شروع شد که اوایل تیرماه سال جاری علی گورانی، کارشناس بهداشت پرتوهای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در مورد افزایش شاخص UV یا همان اشعه ماوراء بنفش هشدار داد و از مردم خواست که از رفت و آمدهای بی مورد در طول روز و در سطح شهر بپرهیزند.

این کارشناس بهداشت همچنین به مردم توصیه کرده بود که در هنگام حضور در فضای باز از عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب‌ با SPF بالای 30، کلاه و لباس مناسب استفاده کنند.

وزارت بهداشت اغراق می کند
بدنبال انتشار این خبر، رئیس سازمان هواشناسی کشور، افزایش شاخص UV را اغراق آمیز دانست و گفت که وزارت بهداشت در این باره اغراق می کند.

بهرام صناعی با رد تمام اخبار مربوط به افزایش UV عنوان کرده بود که " سازمان هواشناسی تنها سازمانی است که اطلاعات میزان UV یا اشعه ماوراء بنفش را در گذشته ثبت کرده است و سیستم اندازه‌گیری آن نیز در اختیار سازمان هواشناسی قرار دارد".

این مقام مسئول همچنین گفته بود: " در فصل تابستان فقط 10 دقیقه از روز یعنی بین ساعت 14:30 تا 14:40 دقیقه میزان اشعه ماوراء بنفش به شرایط بحرانی می‌رسد و در این زمینه نیاز است که مردم در سایه قرار بگیرند و این مسئله موضوع خاصی نیست که جدید اتفاق افتاده باشد."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد