جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

در ذیل لیست بدترین اقتصادهای دنیا که مجله ی فوربس آن را در سال ج

در ذیل لیست بدترین اقتصادهای دنیا که مجله ی فوربس آن را در سال جاری منتشر کرده است، می آید:

1- ماداگاسکار


2. ارمنستان


3. گینه


4. اکراین


5. جامائیکا


6. ونزوئلا


7. قرقیزستان


8. سوازیلند


9. نیکاراگوئه


10. ایران


در توضیح "فوربس" در مورد ایران آمده است: ایران که در رتبه ی دهم قرار گرفته است، 10 درصد از ذخیره ی نفت را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ؛ به نوشته "فوریس"؛ اقتصاد ایران که سوء مدیریت و تحریم های بین الملی و کنترل صنایع حیاتی توسط برخی جلوی آن را گرفته است، رشدی کمتر از یک سوم نرح متوسط جهانی دارند.سرانه تولید ناخالص داخلی ایران 5 .493 دلار است که با این حساب ایران بسیار نزدیک به وضعیت عراق جنگ زده  است تا عربستان سعودی و کویت که مثل این کشور ذخایر نفت دارند.

این نشریه معتبر نوشته است: ایران به تازگی یارانه ها را حذف کرده است. قیمت ها به خاطر این ماجرا 20 برابر شده است و صندوق بین الملی پول می گوید که مسئولان ایران راه سختی را برای نگه داشتن تورم در زیر 14 درصد دارند.

به جز این موارد، ارائه آمارهای حیرت انگیز در مورد رشد اقتصادی و اشتغال از سوی حناب رییس جمهور، باعث شگفتی مردم شده است و به طور دائم این سئوال مطرح می شود که "با وجودی که همه چیز به قول اقای احمدی نژاد، در بهترین شرایط ممکن است و همه چیز روند صعودی تمام عیار داشته، چرا وضعیت معیشتی مردم بدتر شده است؟

با این اوصاف، "انتخاب" در معدود دفعاتی است که حق را به جناب دکتر احمدی نژاد می دهد و تصدیق می کند که "این نوع حرف زدن ها کنتور نداره که"!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد