جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

عضو هیات مدیره شرکت عمران پرند از اجرای طرح محور مجهز شهر در ساخ


عضو هیات مدیره شرکت عمران پرند از اجرای طرح محور مجهز شهر در ساختار اصلی شهر جدید پرند خبر داد.


محسن غیاثی نیا اظهار داشت: این طرح از ابتدای فاز 3 پرند تا انتهای فاز6 به طول بیش از 7 کیلومتر و به عرض میانگین 70 متر در دو طرف پوسته محور 80 متری شهر طراحی شده است.


وی این طرح را شامل کاربری های تجاری، اداری، مسکونی، اوقات فراغت، مذهبی و ... دانست و افزود: این محور مجهز شهر، مرحله طراحی و تصویب را گذرانده و در دستور کار برای انتخاب مشاور و طراحی فاز یک و 2 معماری است.

چهارسوق اول راسته بازار اسلامی ایرانی پرند در دستور کار ساخت

معاون شهرسازی و معماری شرکت عمران پرند از تایید طرح راسته بازار ایرانی اسلامی این شهر خبر داد و گفت: طرح راسته بازار اسلامی ایرانی در مرحله مناقصه انتخاب مشاوره قرار دارد و بر اساس اولویت، چهار سوق اول آن به عنوان اولین پروژه در دستور کار ساخت است.

غیاثی نیا هزینه ساخت این پروژه را بیش از 500 میلیارد تومان تخمین زد و بیان داشت: راسته بازار اسلامی ایرانی پرند به 15 پروژه تقسیم می شود که به تناوب هر پروژه به تنهایی طراحی و اجرا می شود.

تامین نیازهای شهروندان و یادآوری اصالت و هویت معماری ایران

عضو هیات مدیره شرکت عمران پرند با بیان اینکه راسته بازار اسلامی ایرانی با هدف تامین نیازهای شهروندان و یادآوری اصالت و هویت معماری ایران زمین ایجاد می شود، اظهار داشت: این راسته بازار در شمال فاز 4 شهر جانمایی شده و از یک محور مختلط تجاری، خدماتی و اداری تشکیل می شود.

وی مساحت این بازار را معادل 40 هکتار دانست گفت: عملکرد بازار اسلامی ایرانی پرند در مقیاس منطقه و کل شهر است و شکل گیری آن بر اساس اصول و معیارهای معماری بازارهای اسلامی ایرانی از جمله بازار وکیل شیراز، بازار کرمان و بازار تبریز بوده که در دوره صفویه شکل گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شرکت عمران پرند اضافه کرد: در طرح اولیه این راسته بازار اسلامی ایرانی، سبک ها و عناصر معماری بازارهای ایرانی مانند تیمچه ها، راسته ها، دکان ها و حجره ها و کارونسراها الهام گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد