جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

فروش زمین های کشاورزی در چین سه میلیارد و هفتصد میلیون یورو درآ


 فروش زمین های کشاورزی در چین سه میلیارد و هفتصد میلیون یورو درآمدزایی داشته است



ایران آبادی -5/1/1392- منابع آگاه در پکن اعلام کردند مقامات چینی در طول سال های اخیر در مجموع سه میلیارد و هفتصد میلیون یورو از طریق فروش زمین به بساز بفروش ها درآمد کسب کرده اند.
به نوشته مطبوعات دولتی، مقامات محلی چینی این زمین ها را از جوامع روستایی به دست آورده بودند.
براساس تحقیق وو جینگلیان Wu Jinglian کارشناس مشاور دولت، تغییر کاربری زمین ها در چین، کشوری که در آن زمین های شهری به سرعت گسترش می یابد، از منابع مهم مالی برای مقامات محلی محسوب می شود.
بنابراعلام خبرگزاری شین هوا، این کارشناس دولتی در مجمعی اقتصادی اعلام کرد:« براساس ارزیابی های محتاطانه، برخی ادارات دولتی حدود سی هزار میلیارد یوان از فروش این زمین ها به دست آورده اند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، براساس آمار رسمی، در پنج سال اخیر، میزان شهری شدن چین از چهل و پنج و نه دهم درصد به پنجاه و دو و شش دهم درصد رسیده است.
در مجموع هشتاد و پنج میلیون تن از ساکنان روستایی به شهرها مهاجرت کرده اند.
اما تغییر کاربری زمین ها غالبا با مصادره این زمین ها آغاز می شود. مصادره زمین های کشاورزی روستاییان به مهم ترین انگیزه قیام ها علیه مقامات چینی تبدیل شده است.
غرامت های مالی که در قوانین چین پیش بینی شده و به کشاورزان تعلق می گیرد غالبا برای خانواده های اخراج شده از این زمین های کشاورزی ناکافی است.
منبع: واحد مرکزی خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد