جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

پرورش زالو از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار می باشد


پرورش زالو از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار می باشد


رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پرورش زالو از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار می باشد .

به گزارش ایانا  دکترمسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگاران از عملی بودن پرورش زالو با کاربرد پزشکی ودرمانی در آذربایجان شرقی خبر داده و گفت: پرورش زالو از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار می باشد ودر حال حاضر هر قطعه زالو درکشور سه تا سه هزارو500 ریال به فروش میرسد که قیمت این آبزی دراروپا چهار تا شش دلاراست.

وی با بیان اینکه در گذشته زالو در طبیعت صید و در پزشکی استفاده می شد افزود: امروزه ضرورت پرورش این نرمتن برای استفاده درمانی دو چندان شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه پرورش این آبزی در کشور های آسیای جنوب شرقی گسترش چشمگیری پیدا کرده است افزود: تکثیر و پرورش زالو در برخی از استانهای کشورمان با موفقیت انجام پذیرفته است بطوریکه در حال حاضر زالوی پرورشی برای عرضه به بازار مصرف وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه با عنایت به گرایش مردم به طب سنتی و شرایط اقلیمی مناسب استان برای پرورش این گونه افزود: امید است با توسعه پرورش زالو شاهد ایجاد فرصت های شغلی جدید برای جوانان بیکار و افزایش در آمد اقتصادی روستائیان در آذربایجان شرقی باشیم .

دکتر محمدیان با بیان اینکه پرورش زالو می تواند همچون پرورش تمساح در محیط های بسته و محافظت شده صورت پذیرد ادامه داد: امیدوارم سرمایه گذاران مختلف بتوانند با توجه به اقتصادی بودن و ارزآوری زالو نسبت به پرورش آن اهتمام ورزیده و تلاش نمایند و در این زمینه مدیریت شیلات و آبزیان سازمان آماده است تحقیقات کارشناسی شده را در اختیار آنان قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد