جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

وقوع بزرگترین رویداد گردشگری ایران؛ ثبت 85 میلیون اقامت شبانه مس


وقوع بزرگترین رویداد گردشگری ایران؛ ثبت 85 میلیون اقامت شبانه مسافران در نوروز 92

وقوع بزرگترین رویداد گردشگری ایران؛ ثبت 85 میلیون اقامت شبانه مسافران در نوروز 92

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با اعلام ثبت بیش از 85 میلیون اقامت شبانه مسافران نوروزی از 28 اسفند 91 تا 16 فروردین 92 ، از مجموعه سفرهای نوروزی امسال و اقدامات انجام شده در این زمینه به عنوان بزرگترین رویداد گردشگری کشور یاد کرد.

دکتر «محمد شریف ملک زاده» با اشاره به دیدار اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور با مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له مبنی بر اینکه مردم باید عید را شاد سپری کنند ، گفت : این دیدار که در آستانه نوروز انجام شد موجبات دلگرمی اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور را فراهم ساخت و با لبیک به منویات و سفارش های سازنده رهبری ، شاهد رشد کمی و کیفی سفرهای نوروزی و هماهنگی چشم گیر سازمان ها و نهادهای مختلف برای تحقق سفرهایی کم دغدغه و خاطره انگیز برای یکایک هم وطنان عزیزمان در اقصی نقاط کشور بودیم.

معاون رئیس جمهور برگزاری جشنواره صدای بهار در 31 استان کشور را گامی دیگر برای تحقق نوروزی شاد برای مردم ذکر کرد و افزود : با برنامه ریزی های انجام شده همزمان با ایام نوروز ، امسال در بیش از 2 هزار مجموعه فرهنگی – تاریخی از قبیل موزه ها ، کاخ موزه ها ، ابنیه و محوطه های تاریخی جشنواره ملی صدای بهار برگزار و در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی ، پوشاک و غذاهای سنتی 31 استان در معرض دید عموم قرار گرفت و بیش از 20 میلیون تن از هم وطنان در سراسر کشور از این جشنواره و نمایشگاه ها و برنامه های متنوع آن بهره مند شدند.

وی در خصوص تعداد اقامت شبانه مسافران نوروزی اظهار داشت : بر اساس آمارها از تاریخ 28 اسفند تا 16 فروردین 85 میلیون و 639 هزار اقامت شبانه مسافران نوروزی انجام شد که رشدی 35 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به رشد 42 درصدی اسکان در مراکز اقامتی کشور، هم چنین از رشد 100 درصدی سفر به مناطق روستایی و عشایری کشور در سفرهای نوروزی امسال خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در سفرهای نوروزی 92 شاهد بودیم توزیع مناسب سفر بود که نشان دهنده برنامه ریزی های مناسب در این خصوص است و هم چنین شاهد رشد 91 درصدی سفر به مناطق ناشناخته و افزایش چشم گیر گردشگری دریایی بودیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برخورد قاطع با تخلفات آژانس ها و سایر مراکز خدمات گردشگری را از جمله مواردی دانست که جلوی افزایش قیمت و کاهش کیفیت خدمات در نوروز امسال را گرفت.

وی گفت : امسال بر اساس بخشنامه ای که به مراکز اقامتی و پذیرایی ابلاغ شد نه تنها افزایش نرخ نداشتیم بلکه حتی 10 تا 40 درصد کاهش نرخ را در برخی از واحدها شاهد بودیم.

معاون رئیس جمهور با قدردانی از تلاش شبانه روزی تمامی سازمان های عضو ستاد تسهیلات سفرهای کشور در ایام نوروز که موجبات رضایت 95 درصدی مسافران را فراهم ساخت ، اظهار داشت : امیدواریم 28 فروردین با برگزاری جشن بزرگ تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور در استادیوم 100 هزار نفری آزادی بتوانیم بخشی از زحمات این عزیزان را جبران کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد