ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
این پژوهش که در نشریه "نیچر کلایمت چنج" منتشر شده نشان می دهد تا اواسط قرن حاضر شرایط پروازی سختتر و تکانهای شدیدتر نسبت به گذشته در انتظار هواپیماها و مسافران خواهد بود. این در شرایطی است که آشفتگیهای هوایی نتایجی بدتر از اختلال در ارائه خدمات حین پرواز داشته و هر ساله موجب مجروح شدن صدها مسافر و خدمه پرواز می شوند.
ه گفته دکتر "پل ویلیامز"، استاد دانشگاه ردینگ، اگر پروازها به جای ورود به مناطقی که دارای آشفتگی هوایی زیاد هستند، قصد دور زدن آنها را داشته باشند، مصرف سوخت و در نتیجه هزینههای پرواز افزایش می یابد. افزایش هزینههای سوخت نیز شرکتهای هوایپیمایی را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت این مسافران هستند که باید بلیطهای گرانتری را خریداری کنند.
طی این مطالعه پژوهشگران توجه خود را بر دالان هوایی اطلس شمالی متمرکز کرده که روزانه حدود 600 پرواز بین آمریکا و اروپا از آن عبور می کنند. بررسی های انجام شده نشان می دهند میزان تراکم دی اکسید کربن اتمسفری در این دالان دو برابر شده و آشفتگیهای گزارش شده در آن از سال 1958 تاکنون به میزان 40 تا 90 درصد نسبت به سطوح پیش از سال 1958 افزایش داشتهاند.
منبع گزارش: زیست نیوز