جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

استفاده از انرژی بادی و خورشیدی از نظر پدافند غیر عامل مورد توجه است.


چیت چیان:
پایداری ملی:
وزیر نیرو:استفاده از انرژی بادی و خورشیدی پایداری شبکه برق را افزایش داده و از نظر پدافند غیر عامل مورد توجه است.
کد خبر: ۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
حمید چیت چیان در آیین بهره برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشور در قزوین افزود: سیاست دولت مبتنی بر توسعه کاربرد انرژی های تجدیدپذیر بوده چرا که از مزیت های چنین انرژی هایی می توان به صرفه جویی انرژی های فسیلی، کمک به محیط زیست، اقتصادی بودن آن و هزینه های کمتر نسبت به سایر نیروگاهها اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر مزیت های این نوع انرژی، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی بیشتر، پایداری شبکه و امکان توسعه آن به مناطق مختلف و خرید تضمینی چهار هزار و 630 ریال به ازای هر کیلو وات ساعت می تواند برای سرمایه گذاران ایجاد انگیزه کند.

وزیر نیرو افزود: هم اکنون بسیاری از این نیروگاههای طرف انعقاد در حال خرید توربین و یا راه اندازی هستند و امیدواریم که طی دو سال آینده نیز شاهد تحولی شگرف در سبد تولید برق کشور باشیم.

وزیر نیرو با بیان این مطلب که با حمایت از سرمایه گذاران در دوسال آینده شاهد تحول جدی در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و توسعه نیروگاه های بادی و خورشیدی در کشور خواهیم بود.اظهارداشت: کشور در بخش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شاهد تحولی جدی خواهد بود .

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای انرژی های تجدیدپذیر در کشور و با تصویب مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذاران بخش خصوصی که در تولید انرژی از منابع تجدید پذیر مانند باد و خورشید اقدام به ساخت نیروگاه کنند تا مدت دو سال همه هزینه های صرفه جویی شده در مصرف سوخت آنها (معادل هرینه مصرف سوخت نیروگاه های فسیلی) به سرمایه گذاران پرداخت خواهد شد.

وزیر نیرو بیان کرد: در خصوص نیروگاه های کوچک خورشیدی این امکان فراهم شده که 50 درصد از هزینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی را دولت پرداخت کند که در این راستا در سال گذشته 944.5 مگاوات قرارداد احداث نیروگاه های تجدیدپذیر و بادی با بخش خصوصی منعقد شده است.

وی یادآورشد: سیاست وزارتخانه تغییر جهت از ساخت نیروگاه های فسیلی و آبی به سمت راه اندازی نیروگاه های بادی و خورشیدی است.

به گفته وی، براساس قانون بودجه و تصویب مجلس شورای اسلامی تمام سرمایه گذارانی که مبادرت به احداث چنین نیروگاههایی نمایند، معادل هزینه سوخت صرفه جویی شده از طریق ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر به مدت دو سال به آنان پرداخت خواهد شد.

فاز اول بزرگترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت کلی 100 مگاوات، با بهره برداری از هفت توربین به ظرفیت هر کدام 2.5  مگاوات، صبح امروز با حضور وزیر نیرو در منطقه کهک شهرستان تاکستان راه اندازی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد