جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

جغرافیا توسعه پایدار زندگی بهتر

کاری از کارشناس ارشد برنامه ریزی آمایش سرزمین

معاون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در دانشگاه سمنان : جهت گیری آمایش سرزمین و توسعه مناطق


معاون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در دانشگاه سمنان : جهت گیری آمایش سرزمین و توسعه مناطق ویژگی مهم برنامه ششم توسعه است

 
    

معاون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: جهت گیری آمایش سرزمین و توجه به توسعه مناطق مختلف کشور، تفاوت اساسی برنامه ششم توسعه کشور با برنامه های قبل از آن است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، سیدحمید پورمحمدی در آیین افتتاح اولین همایش ملی رویکردهای نوین آمایش سرزمین در ایران در دانشگاه سمنان، افزود: سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبری به عنوان یکی از مبانی تدوین برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در سیاستهای اقتصاد مقاومتی دو بند توجه به رقابت استانها و توجه به جغرافیایی مزیت سرزمین مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: سیاستهای آمایش سرزمین نیز سال 1390 از سوی رهبری ابلاغ شد که این سیاستها نیز یکی از ارکان تدوین برنامه ششم توسعه قرار دارد.
وی با اشاره به تفاوت اساسی برنامه ششم توسعه با برنامه های توسعه ای قبل از آن که به نوعی فقط برنامه ریزی اقتصادی کلان بود، اظهار داشت: برنامه ششم توسعه ضمن جامع نگر بودن، موضوع محور با تاکید بر اجرایی و عملیاتی بودن است.
پورمحمدی گفت: بحث مهمی که در برنامه ششم توسعه در مورد آمایش انجام می شود شامل سه کار اصلاح ضوابط ملی آمایش سرزمین، تدوین راهبرد توسعه استانها و تعیین موضوعات خاص است.
وی با اشاره به سپردن تدوین نظریه توسعه استانها به عهده خود استانها و بازنگری آن از سوی معاونت برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، افزود: در آخر برای هر استان یک راهبرد توسعه تعیین می شود و نظام برنامه ریزی برنامه ششم توسعه نیز بر اساس راهبرد توسعه استانها تدوین می شود.
وی تاکید کرد: مناطق 9 گانه کشور که باید شوراهای توسعه آنها شکل بگیرد نیز باید برنامه های توسعه را به صورت مرحله کشوری، منطقه ای و استانی رصد و عملیاتی کنند.
وی با بیان اینکه نظام تدوین برنامه ششم توسعه دو روز پیش به تصویب شورای اقتصاد رسیده و به زودی ابلاغ می شود، ادامه داد: برنامه ریزی بر اساس آن در 29 شورای برنامه ریزی که ریاست آنها بر عهده وزرا است از ابتدای مهر آغاز می شود.
وی تصریح کرد: برخی از این شوراهای برنامه ریزی به دلیل اهمیت موضوع با عنوان های آمایش سرزمین و توسعه منطقه ای، شورای برنامه ریزی محیط زیست و شورای برنامه ریزی توسعه مناطق روستایی و عشایری فعالیت می کنند.
معاون برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، آمایش و توجه به توسعه مناطق مختلف کشور را از اصول مهم پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه دانست که به دفتر مقام معظم رهبری ارایه شده است


      

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد